عصر خودرو

در تحلیل تکنیکالی بررسی شد:

شروط رشد شاخص گروه بانکی در بازار چیست؟

عصر بازار- شاخص بانک‌ها پس از امضای برجام در اواخر پاییز سال گذشته از محدوده ۶۰۰ واحد تا سقف ۸۰۰ واحد رشدی شتابان را تجربه کرد. در این مدت شاخص گروه بانک معادل ۳۳ درصد رشد کرد که این افزایش تقریباً معادل بازدهی بازار و شاخص کل بوده است.

شروط رشد شاخص گروه بانکی در بازار چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص بانک‌ها پس از امضای برجام در اواخر پاییز 94 از محدوده 600 واحد تا سقف 800 واحد رشدی شتابان را تجربه کرد. در این مدت شاخص گروه بانک معادل 33درصد رشد کرد که این افزایش تقریباً معادل بازدهی بازار و شاخص کل بوده است.

    امید به خروج کشور از رکود و کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول در این گروه یکی از دلایل رشد این گروه بوده است. انتظار برای بازگشایی سوئیفت‌ها و اتصال بانک‌های داخلی به شبکه جهانی نیز از دیگر علل افزایش قیمت‌ها بوده است؛ اما این P.E سازی انتظاری در گروه بانک‌ها یک سقفی دارد و حالا بانک‌ها باید با ارائه گزارش‌های درآمدی مناسب یا انتشار اخبار محرک قوی از این سقف قیمتی گذر کنند.

    در این راستا؛ مهدی میرزایی تحلیلگر بازارسرمایه به بررسی تکنیکالی شاخص گروه بانکی پرداخته است که در ادامه شرح این تحلیل را می خوانید.

    در شکل یک؛ شاهد پیدایش سه اوج فرعی قوی در محدوده 800 واحد هستیم که مانند ابری طوفانی بالای قیمت‌های جاری نشسته است. در این نمودار شاهد روند صعودی قیمت‌ها درون یک کانال صعودی با شیب 30 درجه هستیم و در ماه‌های اخیر شاخص به سقف کانال خود رسید. همچنین خط روند کاهشی منحنی نیز حدود 9 هفته قبل شکسته شده است؛ بنابراین برای یک‌روند صعودی بلندمدت می‌توان روی سهام این گروه حساب باز کرد؛ و اما در میان‌مدت انتظار می‌رود شاخص گروه به خط میانه کانال صعودی و خط روند نزولی پیشین عقب‌نشینی نماید (در 720 واحد) و این حدود می‌تواند فرصت ورود مناسبی در این گروه باشد.

    در شکل دو؛ شاهد افزایش قیمت‌ها در قالب 5 موج گرایشی صعودی هستیم و هم‌اکنون پس از تکمیل یک سیکل 5 تایی، قیمت‌ها وارد امواج اصلاحی شده است که مهم‌ترین محدوده برگشت بالقوه در 730 واحد است. انتظار می‌رود قیمت‌ها در ماه‌های آینده بین بازه 730 تا 800 واحد نوسان کند. درصورتی‌که شاخص بانک‌ها قادر به گذر از 800 واحد خواهد بود که یک عامل محرک بسیار قوی به رشد قیمت‌ها در این صنعت کمک کند.

    درمجموع به سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت توصیه‌ای به ورود در این صنعت در مقطع کنونی نمی‌شود؛ زیرا قیمت‌ها در فضای اصلاحی قرار دارد و حرکت سهام در این گروه بسیار کند و کسل‌کننده است. به سرمایه‌گذاران میان‌مدتی نیز توصیه به ورود در پایان موج اصلاحی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها