عصر خودرو

در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه عنوان شد؛

۴ عامل افت پیاپی این روزهای شاخص بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلیل افت پیاپی این روزهای شاخص بورس گفت: کاهش سرعت ورود نقدینگی جدید، عرضه سنگین برخی سهامداران عمده برای شناسایی سود، تسویه خریدهای اعتباری و نبود خبری ویژه و جدید از جمله این دلایل هستند.

۴ عامل افت پیاپی این روزهای شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،احمد محمودی در خصوص دلایل افت پیاپی این روزهای شاخص بورس گفت: کاهش سرعت ورود نقدینگی جدید از یک سو و نیز عرضه سنگین برخی سهامداران عمده برای شناسایی سود از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که معاملات این روزهای بورس را تحت تاثیر خود قرار داده است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: تسویه خریدهای اعتباری و نیز نبود خبری ویژه و جدید در موارد تاثیرگذار بر بازار هم از دیگر عوامل افت شاخص بورس و درجا زدن آن در ارتفاع 80 هزار واحد است.
    وی اضافه کرد: مجموع این موضوعات موجب شده است تا این روزها افزایش قیمت و توجه معامله گران در نمادهای کوچک جایگزین بیشتر نمادهای بزرگ بورسی شود که در چند ماه گذشته افزایش چشمگیری قیمت داشته اند.
    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که معاملات بورس برای ادامه رشد و رونق نیاز به نقدینگی جدید دارد ادامه داد: بررسی آمارها نشان می دهد در زمستان پارسال حدود 1500 میلیارد تومان نقدینگی از سوی معامله‌گران حقیقی وارد بازار شده است که برای حفظ این میزان نقدینگی در بورس، بازار دنبال بهانه می گردد، وگرنه در صورت افت بازار و عدم رونق آن نقدینگی رفته رفته از بورس خارج می شود.
    وی افزود: از سوی دیگر رشد قیمتها در سه ماه پایانی سال گذشته بهانه مناسبی برای برخی سهامداران است تا اقدام به فروش سهام خود با هدف کسب سود و ذخیره آن کنند که این عامل هم موجب افت و رکود بازار در این روزها شده است.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص توجه معامله گران بورس به نمادها و صنایع کوچک اضافه کرد: وضعیت حاکم بر قیمت‌های جهانی برخی کالا و ارتباط آنها با صنایع و شرکتهای بورسی هم یکی دیگر از دلایل اقبال معامله گران به نمادهای کوچک بازار شده است.
    وی همچنین با بیان این که از نیمه دوم دیماه سال گذشته در پی انتشار خبر رفع تدریجی تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام برخی گروه‌ها از جمله خودرویی ها رشد‌ قابل توجهی کردند افزود: رشد بدون تحلیل در نمادهای این گروه یکی از موضوعاتی است که سهامدارن بویژه تازه واردان به بورس باید مورد دقت و ریزبینی قرار دهند؛ چرا که نمادهای گروه خودرو در ماههای پایانی سال گذشته و نیز در سالجاری با رشد زیادی مواجه شده‌اند و قیمت‌های فعلی سهام این نمادها بدون اثرپذیری بنیادی خودرویی ها از لغو تحریم ها توجیهی برای ورود و خرید ندارد.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها