عصر خودرو

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

پارسال ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شد

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سال گذشته ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای اقتصاد کشور انجام شد.

پارسال ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، «فرهاد دژپسند» درآخرین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران درباره اشتغال‌زایی در وزارت اقتصاد، اظهار داشت: وزارت اقتصاد به‌طور عمده در تنظیم سیاست اقتصادی ایفای نقش می‌کند.

    وی افزود: این وزارتخانه باید اقداماتی در راستای روان‌سازی کسب و کار و رفع موانع انجام دهد تا سرمایه‌گذار با طیب خاطر وارد شود و سرمایه‌گذاری انجام دهد و در نتیجه فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

    وزیر اقتصاد تصریح‌کرد: وقتی می‌گوییم تامین مالی باید روان شود، یعنی همان اقدامی که سال گذشته انجام و در نتیجه 680 هزار میلیارد تومان تامین مالی اقتصاد از بازار سرمایه انجام شد که به موجب آن نرخ بهره‌برداری از ظرفیت فعلی افزایش یافت و از سوی دیگر ظرفیت جدید برای اشتغال‌زایی ایجاد شد.

    شرایط اقتصادی کشور جای امیدواری دارد

    وی درباره وضعیت اقتصادی کشور در پایان دولت دوازدهم، گفت: شرایط اقتصاد به گونه‌ای است که جای امیدواری زیاد است.

    دژپسند افزود: یکی از بحث‌های جدی در راس برنامه‌های ما «اقتصاد هوشمند» بود و در این زمینه نقشه راه تدوین و گام‌های خوبی برداشته شد، برای نمونه در حوزه بانکداری و گمرک ورود کردیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و امیدواریم این فاصله با اقدامات جدی در دولت آینده رفع شود.

    وی تاکید کرد: وزیر آینده اقتصاد باید به اقتصاد هوشمند اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، زیرا با انجام این کار فضای کسب و کار روان می‌شود، سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد، کارهای دولت در حوزه‌های مختلف شفاف می‌شود و وصول مالیات با شفافیت انجام می‌شود.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه‌داد: این امر برای منابع مالی دولت خوب است، فساد کاهش می‌یابد و نقش قابل توجهی در بهبود روابط ایران با کشورهای مختلف دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو