عصر خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داد

کاهش ۴۳ درصدی واردات خودرو در سال ۹۴

عصر بازار- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات امری زمان‌بر و طولانی است که نیاز به ثبات قوانین دارد و در همین راستا به شدت جلوی صدور بخشنامه‌های مکرر را می‌گیریم.

کاهش ۴۳ درصدی واردات خودرو در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ولی‌اله افخمی‌راد در پاسخ به اینکه برخی صادر کنندگان از ممنوعیت‌های یک شبه برای صادرات برخی کالاها گلایه داشته و معتقدند این گونه مسائل سبب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود، اظهار داشت: ثبات قوانین یکی از ضرورت‌های بازارهای صادراتی است و ما هم در سازمان توسعه تجارت تاکید کرده‌‌ایم که تا حد ممکن از صدور بخشنامه‌های متعدد پرهیز شود.

    وی اضافه کرد: تجارت و صادرات امری زمان‌بر است و بخشنامه‌های مکرر ثبات در اقتصاد کشور را به هم می‌ریزد و صادر کننده و طرف خارجی نمی‌تواند برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشد.

    افخمی‌راد همچنین کاهش طبقات تعرفه‌ای را در کشور از 15 طبقه به 8 طبقه پله‌ای برای حرکت به سمت پیوستن به سازمان تجارت جهانی دانست و افزود: به طور میانگین تعرفه واردات به کشور 0.65 کاهش پیدا کرده که بالاترین رقم 55 درصد و کمترین آن 5 درصد است.

    رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به اینکه طی چند روز گذشته خبری از مجلس منتشر شد که طی آن افزایش تعرفه سال 95 را مصوب نکرد، با بی‌اطلاعی از این موضوع اظهار داشت: احتمالا مساله چیز دیگری بوده است. چرا که این تعرفه‌ها اقدامی در چارچوب قانون است.

    بر اساس این گزارش، از تغییر سیاست‌های سازمان توسعه تجارت برای تعیین مصادیق خودروهای لوکس که قرار بود فقط حجم موتور در نظر گرفته نشود، پرسیده شد که افخمی پاسخ داد: هیچ تغییری در تعرفه واردات خودرو و مصادیق آن به وجود نیامده و امسال نیز همچنان واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی که آن را لوکس می‌دانیم، داده نمی‌شود.

    وی همچنین به آمار واردات خودرو در سال 94 اشاره کرد که نسبت به سال 93 ، 43 درصد کاهش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو