عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات:

پتانسیل رشد سهام خودرویی بلند مدت است

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت: سهام گروه خودرو تا کنون رشد چشمگیری داشته و پیشرفت بیشتر این گروه منوط به قرارداد ها و همکاری های مشترک خارجی است که در طولانی مدت به نتیجه می رسد.

پتانسیل رشد سهام خودرویی بلند مدت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار» سید رضا علوی با اشاره به اینکه بازار بعد از رشد اخیر در دوره‌ای از استراحت قرار دارد، افزود: بازار منتظر اخبار جدید، گزارشات 12 ماهه شرکت‌ها و پیش‌بینی از اتفاقات سیاسی و اقتصادی پیش رو است. بنابراین بورس منتظر گرفتن نشانه‌هایی مبنی بر تایید راه آمده است تا راه پیشرفت را ادامه دهد.

    وی با بیان اینکه بیشتر کارشناسان توقع رشد از بازار دارند ادامه داد: در این شرایط باید تغییرات در صورت‌های مالی و گزارشات جدید حس شود، در غیر این صورت ممکن است بازار دیگر عکس‌العمل مناسبی نشان ندهد.
    این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: پتانسیل رشد برای گروه‌هایی که در تحولات اخیر رشد چشمگیری نداشته‌اند، وجود دارد و حالا باید منتظر پیشرفت این صنایع بود. همچنین اظهار نظر در خصوص سهم‌های خودرویی‌ها سخت است. به این دلیل که ابهامات زیادی در مورد شرکت‌های این گروه وجود دارد و بحث‌های قراردادهای خارجی این شرکت‌ها و تجدید ساختار آنها همچنان ادامه دارد.
    علوی اظهار کرد: همچنین استقرار شرکت‌های خارجی در شرکت‌های خودروسازی به زمان طولانی برای بازدهی مثبت نیاز دارد و اکثر افرادی که سرمایه گذاری با دید بلند مدت ندارند و فقط نوسان گیری می کنند، ممکن است سود خوبی از این گروه کسب نکنند. زیرا سهام این گروه در بلند مدت پتانسیل رشد دارند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: قیمت های جهانی نیز همچنان با وجود رشد اندکی که داشتند مناسب نیستند و تصویری امیدوار کننده از آینده ارائه نمی دهند. اما با این وجود، حجم معاملات انجام شده بازار مناسب است و این کاهش جدی نیست.
    وی به سهامداران نیز توصیه کرد که دیدگاه سرمایه گذاری خود را به سمت دیدگاه میان مدت و بلند مدت سوق دهند و مانند گذشته پس از رشد هیجانی بازار، حرکت شتاب زده انجام ندهند و از این پس منطقی تر و بلندمدت به بازار نگاه کنند. همچنین به سهامداران آماتورو  حتی نیمه آماتور توصیه می کند که از طریق صندوق های سرمایه گذاری که رشد های مناسبی داشته اند به بازار وارد شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها