عصر خودرو

شرکت تحریم شده چینی به ایران و ونزوئلا برای صادرات نفت کمک می‌کند

عصر بازار- رویترز طی گزارشی تایید نشده نوشت: شرکت کنکورد پترولیوم چین که به خاطر مداخله عامدانه در انتقال نفت از ایران، توسط آمریکا تحریم شده هنوز هم یک عامل کلیدی در انتقال نفت به خارج از ونزوئلا و ایران است.

شرکت تحریم شده چینی به ایران و ونزوئلا برای صادرات نفت کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، یک شرکت پشتیبانی چینی تبدیل به یک واسطه کلیدی برای کمک به ایران و ونزوئلا برای صادرات نفت خام در نقض تحریم‌های آمریکا علیه این دو کشور عضو اوپک شده است.

    شرکت کنکورد پترولیوم چین که آن را CCPC هم می‌نامند، در پایان سپتامبر 2019 به خاطر مداخله عامدانه در انتقال نفت از ایران، توسط آمریکا تحریم شد. طبق این تحریم‌ها تمام دارایی‌ها و منافع این شرکت و سایر نهادهای چینی که در آمریکا قرار دارند و یا تحت مالکیت و کنترل یک فرد آمریکایی هستند، توقیف شدند.

    اما CCPC طی ماه‌های اخیر تبدیل به یک عامل کلیدی در انتقال نفت به خارج از ونزوئلا و ایران شده است.

    به گفته منابع مختلف از جمله مقامات ایران، اسناد شرکت نفت دولتی ونزوئلا و اطلاعات ردیابی نفتکشها، این شرکت در سال جاری میلادی معامله نفت بین شرکت نفت ونزوئلا و پالایشگاه های مستقل چنین را آغاز کرده است. CCPC  چهارده نفتکش طی سال گذشته جهت انتقال نفت ونزوئلا و ایران خریداری کرده است.

    علیرغم فشار حداکثری آمریکا علیه صادرات نفت ایران و ونزوئلا، این دو کشور همچنان بخشی از نفت خود را صادر می‌کنند و چین یکی از مهمترین مشتریان آنهاست.

    چین همواره مخالفت خود را با تحریم های یک جانبه آمریکا علیه تولیدکنندگان و خریداران نفت خام مخصوصاً ایران اعلام کرده است.

    برچسب ها