عصر خودرو

لاریجانی در دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فنلاند:

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی بین ایران و فنلاند فراهم است

عصر بازار- رئیس مجلس با بیان اینکه همیشه روابط دوستانه بین ایران و فنلاند وجود داشته است، گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی بین ایران و فنلاند فراهم است.

زمینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی بین ایران و فنلاند فراهم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "آنتی کایکونن" رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فنلاند در سخنانی، گفت: میان دو کشور ایران و فنلاند همیشه روابط دوستانه و آرام وجود داشته است و باید تلاش کنیم تا سطح روابط تجاری را نیز افزایش دهیم.

    وی با اشاره به زمینه‌های مختلف موجود در ایران برای سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: ایران یک کشور انرژی‌زاست و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه گسترده و فراهم است و شرکت‌های مختلفی از کشورهای اروپایی در حال مذاکره با ایران برای انعقاد قرارداد هستند.

    رئیس مجلس، نیروی انسانی جوان و متخصص را از دیگر سرمایه‌های ایران اسلامی خواند و افزود: انتقال تکنولوژی و بهره‌گیری از تخصص افراد بالاخص در زمینه آب و کشاورزی مدرن از دیگر اولویت‌های ماست که در این زمینه هم می‌توانیم با کشور فنلاند همکاری داشته باشیم.

    لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤالی از طرف هیئت پارلمانی فنلاند در خصوص اینکه بهترین سبک زندگی برای ایرانیان را چگونه می‌بینید، اظهار داشت: بهترین سبک این است که ایرانیان به سبک فرهنگ و سنت خودشان زندگی کنند. ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله است و سنت‌ها و فرهنگ غنی دارد و مردم ایران می‌خواهند زندگی‌شان مطابق فرهنگ خودشان باشد.

    همچنین در این دیدار "آنتی کایکونن" رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فنلاند در سخنانی، گفت: کشور فنلاند با ایران از زمان قدیم و حتی در مدت تحریم روابط دوستانه و خوبی داشته است و امیدواریم که این سفر و سفر وزرای ما که در سال‌های قبل به ایران انجام گرفت بتواند سطح روابط را افزایش دهد.

    وی اظهار داشت: به تازگی گروه دوستی ایران و فنلاند در پارلمان کشورمان راه اندازی شده است و این تصمیم نشان‌دهنده علاقه کشورمان به توسعه روابط سیاسی و تجاری با ایران است.

    رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فنلاند در ادامه به اتمام پروژه راه‌آهن میان ایران و هلسینکی اشاره کرد و افزود: از این پروژه فقط 100 کیلومتر آن در بخش ایران باقی‌مانده است که امیدواریم با حمایت‌های دولت کشور ایران این مقدار به زودی به اتمام برسد و این پروژه راه‌اندازی شود که نفع آن برای هر دو کشور است.

    "کایکونن" با اشاره به نگرانی اتحادیه اروپا از افراطی‌گری در خاورمیانه و اروپا، تصریح کرد: به نظر می‌رسد ایران تنها کشور با ثبات در منطقه است و امیدواریم بتوانیم در حوزه مسائل سیاسی و امنیتی همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو