عصر خودرو

فاز جدید همکاری بخش خصوصی ایران و اروپا

عصر بازار- کمتر از یک ماه دیگر شهر زوریخ سوئیس میزبان مدیران عالی‌رتبه تجاری - اقتصادی از ایران و کشورهای اروپایی خواهد بود.

فاز جدید همکاری بخش خصوصی ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سومین گردهمایی ایران و اروپا در روزهای 14 و 15 اردیبهشت‌ماه 95 با تمرکز بر قدرت بخشیدن به فعالان بخش خصوصی ایرانی برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی و همکاری دوجانبه با فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود؛ رویدادی مهم برای بخش خصوصی ایران که نگاه بسیاری از فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور به آن دوخته شده است.

    در سومین گردهمایی ایران و اروپا بیش از 50 تن از مدیران عالی‌رتبه اقتصادی از ایران و اروپا درباره توسعه سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی با تمرکز بر تجربه مشارکت اقتصادی در ایران سخنرانی خواهند کرد. در این گردهمایی دو روزه سخنران افتتاحیه جرون وندرویر، مدیرعامل شرکت فیلیپس الکترونیکس و گروه آی.ان.جی، درباره آینده تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی در ایران صحبت خواهد کرد.

    اولف هامبک مدیر شرکت اسکانیا در ایران و اریک بلفراج رییس شورای صنایع سوئد از دیگر سخنرانان این همایش هستند که به ترتیب درباره استراتژی سرمایه‌گذاری در ایران در زمینه حمل‌ونقل و نقش ایران در معادلات اقتصادی دنیا سخنرانی خواهند داشت. همچنین، سفیران کشورهای سوئد، هلند، سوئیس و بلژیک در ایران به سخنرانی درباره دیپلماسی اقتصادی در ایران خواهند پرداخت.

    جولیو هاز سفیر سوئیس در ایران، درباره برگزاری سومین دوره گردهمایی ایران و اروپا در زوریخ و همکاری اقتصادی ایران و سوئیس گفت: ایران و سوئیس از مزیت‌های همکاری مشترک با یکدیگر آگاهند و شرکت‌های اروپایی به‌ویژه سوئیسی می‌توانند در پاسخگویی به نیاز و تقاضای بخش خصوصی ایران، تعاملات خوبی برقرار کنند.

    اولین و دومین گردهمایی ایران - اروپا به‌ترتیب در سال‌های 2014 و 2015 در لندن و ژنو با موضوع فرصت‌های تجاری در ایران و تنظیم استراتژی‌های کسب‌وکار در ایران، برگزار شد که طی این دو دوره بیش از هزار تن از فعالان و بزرگان تجارت بین‌المللی از 27 کشور دنیا گردهم آمدند و به تبادل اطلاعات و تجربیات پیرامون فرصت‌های تجاری در ایران پرداختند. پیشگامان اقتصادی صنایع حمل‌ونقل، خودروسازی، انرژی و نفت و گاز، صنایع هوایی و بانکداری از کشورهای مختلف اروپا در دوره‌های پیشین گردهمایی ایران و اروپا حاضر بودند و با فعالان اقتصادی ایرانی درباره بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به مذاکره نشستند.

    اکنون با گذشت چند ماه از اجرایی شدن برجام و آغاز فصل جدید مناسبات اقتصادی ایران با دنیا، در سومین گردهمایی ایران و اروپا، کشورهای اروپایی این فرصت را پیدا خواهند کرد تا درباره فعالیت‌های دوجانبه با شرکت‌های ایرانی بیش از پیش آگاهی یابند و زمینه تعاملات مشترک اقتصادی فراهم شود. از دیگر سخنرانان این گردهمایی می‌توان به مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت‌مدیره ایمیدرو، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، پرویز عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه، علی‌اشرف افخمی رییس بانک صنعت و معدن و محسن توکل مدیرعامل اریکسون در ایران اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو