عصر خودرو

مقام مسئول:

ایران و قزاقستان شرکت کشتیرانی مشترک تاسیس می کنند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد با شرکت حمل و نقل دولتی قزاقستان برای تاسیس یک شرکت کشتیرانی مشترک خبر داد.

ایران و قزاقستان شرکت کشتیرانی مشترک تاسیس می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد سعیدی روز دوشنبه افزود: با امضای این قرارداد در حضور رئیسان جمهوری ایران و قزاقستان در تهران، مقرر شد این شرکت مشترک در منطقه ویژه اقتصادی بندر انزلی فعال شود.
    وی گفت: سایر دفاتر این شرکت مشترک در بندر اکتائو قزاقستان، پایانه مرزی اینچه برون و شهر بندرعباس در جنوب ایران به منظور ساماندهی و تسریع امور صادرات و واردات بین کشورهای آسیای میانه و قزاقستان ایجاد خواهد شد.
    مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، توسعه همکاری های حمل و نقل در بخش های ریلی، جاده ای و دریایی با قزاقستان در بین کشورهای آسیای میانه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
    سعیدی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین ناوگان خود را در دریای خزر در بندر سالیانکا در کنار بندر آستاراخان روسیه در اختیار دارد و توسعه همکاری های دریایی بین بندر اکتائو قزاقستان و بندر انزلی در افزایش صادرات و واردات کالا بین ایران و قزاقستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
    وی تاکید کرد: قزاقستان در منطقه طلایی تجارت و اقتصاد جهانی قرار دارد و این همکاری ها می تواند به قزاقستان در دسترسی به آبهای آزاد، خلیج فارس و دریای عمان کمک کند تا این کشور بتواند به سهولت محصولات معدنی خود را از جمله نفت، مس، طلا و سایر فلزات را به سایر کشورهای جهان صادر کند.
    مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: قزاقستان درصدد است بخشی از صادرات و واردات کالاهای خود را از طریق ایران با دسترسی به آب های آزاد در جنوب انجام دهد و ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه می تواند نقش مهمی ایفا کند.
    امروز 9 یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری با حضور حسن روحانی و نورسلطان نظربایف رییسان جمهوری ایران و قزاقستان در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد بین دو کشور امضا شد.
    نظربایف صبح امروز در صدر هیاتی بلندپایه برای انجام سفری دو روزه به تهران آمد.
    پس از مذاکرات دوجانبه ایران و قراقستان، موافقتنامه انتقال محکومان به حبس، موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و یادداشت تفاهم همکاری در حوزه همکاریهای فناورانه به امضا رسید.
    از دیگر اسناد امضا شده بین ایران و قزاقستان پروتکل توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه های صنعت، تجارت و سرمایه گذاری، برنامه بلندمدت همکاری حمل و نقل و تزانزیت در مسیر جاده ابریشم و یادداشت تفاهم همکاری بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملی جمهوری قزاقستان است.
    یادداشت تفاهم همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی راه آهن جمهوری قزاقستان، پروتکل همکاری بین شرکت خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی جی اس سی راه آهن قزاقستان و یادداشت تفاهم همکاری صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران و شرکت مادر تخصصی ملی بایترک قزاقستان از دیگر اسنادی است که بین دو کشور مبادله شد.
    فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی دو کشور نیز روز گذشته (یکشنبه) بیش از 44 یادداشت تفاهم همکاری به ارزش نزدیک به یک میلیارد دلار امضا کردند.
    این یادداشت های تفاهم در نشست شورای بازرگانی قزاقستان و ایران در تهران بین 10 شرکت دولتی و بیش از 34 شرکت خصوصی دو کشور امضا شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو