عصر خودرو

هر تن «روی» ۱۹۱۶ دلار

بازار روی هم «خرسی» شد

عصر بازار: بازار جهانی فلز روی نیز به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضای چین -بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز- در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و به نظر می‌رسد دوران خوب این بازار نیز به پایان رسیده است.

بازار روی هم «خرسی» شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرایط بازار روی نیز همانند دیگر فلزات پایه مانند آلومینویم و سرب در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. این مورد نیز به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین به کمترین میزان خود از دهه 90 میلادی بوده است. شاخص کالای بلومبرگ طی ماه جولای به کمترین میزان خود در 4 سال اخیر رسید. این کاهش به دلیل افت قیمت فلزات، غلات و انرژی بوده است.

    ویوین لیولد تحلیل‌گر بازار فلزات در کمپانی مککوری می‌گوید: شرایط بازار ساخت‌و‌ساز و اتومبیل در چین مطلوب نیست و این موضوع اصلا نمی‌تواند خبر خوبی برای روی باشد. شرایط فعلی روزگار سختی برای تمام فلزات است، چراکه طرف تقاضا به شدت آسیب دیده است.

    قیمت روی در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار فلزات لندن 35 دلار کاهش داشت و در سطح 1916 دلار در هر تن معامله شد. این میزان 20 درصد کمتر از بالاترین قیمت این فلز 2410 دلار در هر تن ثبت شده در تاریخ 28 جولای سال 2014 بوده است که بر اساس تعاریف رایج بازار‌های مالی نشان از تغییر شرایط بازار روی به شرایط افتان (خرسی) است.

    برچسب ها