عصر خودرو

از سوی شرکت توزیع برق تهران بزرگ؛

۳۶ هزار مگاوات ساعت برق مصرفی تهران از بورس انرژی خریداری شد

عصر بازار: مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: این شرکت تاکنون حدود ۳۶ هزار مگاوات ساعت برق از بورس انرژی خریداری کرده است.

۳۶ هزار مگاوات ساعت برق مصرفی تهران از بورس انرژی خریداری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نیرو (پاون)، بابک نعمتی با اشاره به اینکه از ابتدای راه اندازی بورس انرژی در کشور این شرکت جزئی از شش شرکت توزیع پایلوت در این طرح بوده و پس از وارد شدن تمام شرکت های توزیع کشور در سامانه بورس به عنوان بزرگترین خریدار برق بوده است، اظهار داشت: دفتر بازار برق شرکت ضمن امکان برقراری خرید برق از بازار عمده فروشی (شرکت مدیریت شبکه برق ایران)و بورس انرژی نسبت به توسعه امکان استفاده از مولدهای مقیاس کوچک در سطح شهر تهران اقدام می کند.

    وی افزود: کارشناسان این دفتر ضمن بررسی و کنترل دقیق عوامل محیطی، وضعیت جوی و تمام مواردی که در مصرف برق مشترکان تاثیرگذار است، با پیش بینی های لازم نسبت به پیش بینی میزان برق مورد نیاز در هر ساعت اقدام و پس از پیگیری ها و ثبت موارد لازم، نسبت به خرید برق از مدیریت شبکه برق ایران و بورس انرژی اقدام می شود.

    نعمتی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته این شرکت ضمن خرید برق از بورس انرژی نسبت به فروش برق نیز در این بورس اقدام و از کد عام خود در بورس انرژی استفاده کرده است.

    مدیر دفتر بازار برق افزود: این شرکت تاکنون حدود 36 هزارمگاوات ساعت برق از بورس انرژی خریداری کرده و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال با افزایش اعتبار خرید از بورس انرژی افزایش یابد.

    این گزارش حاکیست که شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ طی چند سال گذشته یکی از شرکت های توزیع برق کشور است که در خرید برق از مدیریت شبکه برق ایران و پیش بینی برق مورد نیاز تهران با کمترین درصد خطا در پیش بینی ها خرید داشته و مقادیر تشویق اعلامی در صورت حساب ها بیش از مقادیر خطای آزمون مصرف بوده است.

    برچسب ها