عصر خودرو

احداث مجتمع تولید قطعات فولادی اشتهارد با سرمایه گذاری خارجی

عصر بازار- کارخانه ساخت قطعات فولادی با سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی در شهرک صنعتی اشتهارد در استان البرز در حال احداث است و پیش بینی مسئولان حکایت از آن دارد که این پروژه در سال ۹۶ به بهره برداری برسد.

احداث مجتمع تولید قطعات فولادی اشتهارد با سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت شهرک های صنعتی استان البرز زمین مورد نیاز برای احداث پروژه کارخانه ساخت قطعات فولادی را در اختیار شرکت دنیلی ایتالیا قرار داده و اکنون این شرکت فوندانسیون های مربوط به این پروژه را احداث کرده و هم اکنون در حال احداث سوله های مورد نیاز است.
    شرکت دنیلی ایتالیا یکی از شرکت های تولید قطعات و ماشین آلات کارخانجات قطعات فولادی است و در برخی کارخانه های فولادسازی در کشور توانسته دربخش فنی و ساخت ماشین آلات فعالیت کند.
    این شرکت ایتالیایی تا کنون حدود 16 کارخانه فولادسازی در قاره آسیا راه اندازی کرده که با توجه به نزدیکی شهرک صنعتی اشتهارد به فرودگاه بین المللی و باربری پیام کرج، این شهرک را برای احداث کارخانه قطعات فولادی مناسب دانسته است.
    شرکت دنیلی ایتالیا دی ماه سال 93 ضمن بازدید از توانمندهای استان البرز به ویژه شهرک صنعتی اشتهارد در این استان، در جلسه ای با مسئولان استان البرز توسعه روابط صنعتی بین دوکشور را خواستار شده بود.
    نمایندگانی از شرکت دنیلی ایتالیا بعد از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام و شهرک صنعتی اشتهارد آمادگی خود را برای ساخت کارخانه فولاد در اشتهارد اعلام کردند.
    با توجه به ظرفیت های موجود در استان البرز و نزدیک بودن این استان به تهران وبا توجه به این که استان البرز کریدور شمال به جنوب وشرق به غرب کشور است، تصمیم گرفته شد که با همکاری دو کشور پایگاهی دراشتهارد برای ساخت برخی از قطعات فولادی مستقر شود.
    ایرج موفق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در این باره می گوید: احداث این کارخانه با جذب 20میلیون یورو سرمایه خارجی همراه است و برای بیش از 200 نفر نیز شغل ایجاد می کند.
    مدیر پروژه ساخت شرکت دانیلی ایتالیا نیز بهمن ماه سال 94 گفته بود که ساخت مجمتع تولیدی ساخت قطعات فولادی شرکت دانیلی ایتالیا در شهرستان اشتهارد استان البرز، با 40 درصد پیشرفت همراه بوده است.
    روبرتو لیتا در حاشیه دیدار مسئولان استانی از روند ساخت این مجتمع، گفت: براساس توافق نامه مجتمع تولیدی قطعات فولادی با بودجه ای بالغ بر 30میلیون یورو ساخته می شود.
    وی افزود: این مجتمع یکی از مهم ترین پروژه های در دست ساخت شرکت بین المللی دانیلی ایتالیاست که به عنوان پایلوت فعالیت های این شرکت در منطقه خاورمیانه و آسیا خواهد بود.
    لیتا افزود: براساس جدول زمان بندی فاز نخست مجتمع تولیدی ساخت قطعات فولادی سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.
    مدیر پروژه ساخت شرکت دانیلی، گفت: با راه اندازی فاز نخست این مجتمع عظیم قطعات فولادی بیش از 400 نفر به طور مستقیم و 3هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.
    این در حالی است که معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری صنعت، معدن وتجارت البرز گفت که شرکت پارس فولاد جم سما یک شرکت تولید کننده تجهیزات مورد نیاز تولید کارخانه جات فولاد وآلومنیوم در اشتهارد است.
    رامین ربیعی افزود: این شرکت همان شرکت دنیلی ایتالیا است که تجهیزات مورد نیاز دراین کارخانه را تامین می کند و به عبارتی این شرکت ماشین سازی می کند.
    وی اضافه کرد: این کارخانه هم اکنون درمرحله ساخت سوله و اسکلت فلزی است و حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم که تا ابتدای سال 96 به بهره برداری برسد.
    وی گفت: در صورتی که برخی مشکلات زیرساختی در شهرک صنعتی اشتهارد حل و فصل شود و زیرساخت هایی نظیر برق و آب آماده شود تا بهمن امسال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
    ربیعی افزود: با بهره برداری از این پروژه بیش از 150 نفر مشغول به کارخواهند شد و سرمایه گذاری صورت گرفته در آن 100 میلیاردتومان است.
    احمدرضا عندلیب یکی از مدیران این شرکت در ایران نیز گفت که این پروژه تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سرمایه گذاری صورت گرفته در آن 100 درصد خارجی بوده است.
    وی تصریح کرد که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته به احتمال زیاد پروژه در دسامبر سال 2016 به بهره برداری خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها