عصر خودرو

آمادگی هند برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در چابهار

عصر بازار- شرکت دولتی نفت و گاز طبیعی (ONGC ) هند اعلام کرد: این کشور آماده است ۲۰ میلیارد دلار برای توسعه بندر چابهار ایران سرمایه‌گذاری کند و برای اختصاص زمین مناسب در منطقه اقتصادی ویژه چابهار درخواست کرده است.

آمادگی هند برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در چابهار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پایگاه خبری بینزنس استاندارد نوشت: دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در نشستی که روز شنبه با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در تهران داشت تمایل کشورش برای این سرمایه گذاری را اعلام کرد.

    بر اساس بیانیه شرکت ONGC، پرادهان به مقامات ایرانی اعلام کرد که شرکتهای هندی می‌توانند حداکثر 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنند و به راه اندازی کارخانه‌های پتروشیمی و تولید کود در منطقه اقتصادی ویژه چابهار با همکاری شرکای بخش خصوصی یا تشکیل جوینت ونچر میان بخشهای دولتی ایران و هند علاقمند هستند.

    در همین راستا وزیر نفت هند از ایران درخواست کرد زمین مناسب در منطقه اقتصادی ویژه چابهار اختصاص دهد و از تمایل هند به تشکیل کارخانه ال ان جی در بندر چابهار خبر داد.

    هند و ایران در ماه مه سال 2014 یک تفاهمنامه برای همکاری مشترک در توسعه بندر چابهار پس از برداشته شدن تحریمهای بین المللی علیه تهران امضا کردند.

    چابهار در خلیج عمان و نزدیک به پاکستان واقع شده و ایران قصد دارد این بندر را به یک هاب ترانزیت به منظور دسترسی فوری به بازارها در بخش شمالی اقیانوس هند و آسیای مرکزی تبدیل کند.

    به گزارش ایسنا، هند به دنبال توسعه این بندر به منظور کاهش هزینه‌ها و زمان حمل و نقل بار به آسیای مرکزی و منطقه خلیج فارس و همچنین دور زدن پاکستان و ایجاد مسیری به افغانستان است که در آنجا روابط امنیتی نزدیک و منافع اقتصادی دارد. این کشور پیش از این حدود 100 میلیون دلار برای ساخت یک جاده 220 کیلومتری در غرب افغانستان برای ارتباط با بندر چابهار هزینه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها