عصر خودرو

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه خط لوله گاز ایران به عراق در بصره

عصر بازار- پروژه احداث خط لوله گاز ایران به عراق در استان جنوبی بصره در داخل خاک عراق تا ۷۰ درصد پیشرفت کرده و پیش بینی می شود تا اوایل سال آینده میلادی گاز ایران به نیروگاه های تولید برق جنوب عراق برسد.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه خط لوله گاز ایران به عراق در بصره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مجیب الحسانی رئیس کمیته برق شورای استان بصره یکشنبه شب به السومریه نیوز خبر داده که خط لوله گاز ایران که توسط یک شرکت ایرانی در حال اجرا می باشد قرار است پالایشگاه های نجیبیه و الرمیله و همچنین تاسیسات صنعتی مانند کارخانه های تولید کود شیمیایی و صنایع پتروشیمی را در استان بصره تامین کند.
    شرکت ایرانی به گفته رئیس کمیته برق شورای استان بصره، از روز دوشنبه کار اتصال دو سوی خط را در شط العرب(اروند رود) آغاز خواهد کرد؛ بخشی از خط لوله که از عمق 4 متری رودخانه عبور می کند.
    الحسانی همچنین تاکید کرده که خط لوله انتقال گاز ایران به میزان قابل توجهی، به بهبود تولید برق در بصره کمک خواهد کرد.
    به گفته مقام های استانی در جنوب عراق ، بسیاری از نیروگاه های منطقه به دلیل کمبود سوخت، با ظرفیت کامل کار نمی کنند و این درحالی است که بسیاری از پروژه های جدید نیروگاهی در این استان طی دو سال گذشته به مرحله بهره برداری رسیده و تکمیل شده اند و هم اکنون تنها مشکل آنها کمبود گاز است.
    اخیرا به دلیل بکارگیری نفت سیاه سنگین ، به جای گاز ، در یکی از نیروگاه ها، مقادیر زیادی ضایعات نفتی وارد شط العرب و سبب آلودگی شدید این رودخانه شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها