عصر خودرو

در بازار فیزیکی بورس انرژی رقم خورد؛

رقابت خریداران در عرضه پروپیلن پالایش نفت شازند

عصر بازار- در جریان معاملات روز ‌یکشنبه ۲۲ فروردین ۹۵، خریداران پروپیلن پالایش نفت شازند جهت انجام معامله با یکدیگر رقابت کرده و در نهایت ۱۰۰۰ تن از این کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معامله شد.

رقابت خریداران در عرضه پروپیلن پالایش نفت شازند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در بازار فیزیکی بورس انرژی، کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند، پروپیلن پالایش نفت شازند و نفتای سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت اصفهان و نفت کوره 280و380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 5 هزار و 774 تن، به ارزشی بالغ بر 54 میلیارد ریال بود.

    در این روز بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 1681 قرارداد معادل 40 هزار و 344 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 12 میلیارد و 500 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 21 اردیبهشت95، گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 26 فروردین95 متوقف شدند.

    در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در تمامی نمادهای فعال، 1 هزار و 458 قرارداد به ارزشی بالغ بر 15 میلیارد و 468 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران قریب به 82 میلیارد ریال شد.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (دوشنبه 23 فروردین 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای برش سنگین، نیتروژن مایع، سوخت کوره سبک و برش 6 کربن پتروشیمی تبریز، نیتروژن مایع پتروشیمی مبین و برش سنگین پتروشیمی جم در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار روز جاری بورس انرژی ایران را رقم خواهند زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها