عصر خودرو

یک هفته با صنایع بورسی

عصر بازار- سومین هفته خردادماه نیز با رشد نماگر اصلی این بازار به پایان رسید و این بار شاخص کل رشد ۰.۲۸ درصدی را تجربه کرد. در این هفته تا حدودی سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای از خروج بازار سهام از رکود ۱۰ ماهه به فعالان این بازار و سرمایه‌گذاران مخابره می‌شود. سیگنال‌هایی که حالا تا حدودی از هراس ماه‌های گذشته کاسته و شاهد خروج پول‌های ریسک‌گریز از پناهگاه صندوق‌های معامله‌پذیر به سمت سهام هستیم.

یک هفته با صنایع بورسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در میان صنایع بورسی هفته گذشته در کنار رشد میانگین قیمت‌ها در 18 گروه، 20 صنعت با افت شاخص خود مواجه شدند. در این میان خودرویی‌ها با رشد 7.5 درصدی در صدر دیگر صنایع بورسی قرار گرفتند. ثبات نرخ دلار و قیمت‌های جهانی سبب شده تا شاهد افزایش توجه به صنایع ریالی بورس باشیم.

    به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران تصمیم گرفته‌اند تا شانس خود را در گروه‌های غیردلاری نیز بیازمایند؛ ضمن اینکه امید به رفع قیمت‌گذاری دستوری خود عاملی محرک در افزایش توجه به گروه‌های ریالی بود؛ هفته گذشته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: حذف قیمت‌گذاری دستوری، تاثیرات مثبتی را بر بورس خواهد داشت، حذف این نوع قیمت‌گذاری به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

    در این مدت، محمدرضا پور ابراهیمی به اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت بازار اشاره کرد و افزود: در بازار سهام بعد از قرار گرفتن شاخص بورس بر مدار نزولی، اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت معاملات در دستور کار قرار گرفت تا بتوان از این طریق کمکی را برای کاهش هیجان‌های ایجاد شده در بازار و بازگشت رشد به مدار صعودی کنیم. از این رو گروه خودرو در صورت حصول توافق هسته‌ای از شانس بالایی برای رشد سودآوری برخوردار است. حمل و نقلی‌ها دیگر گروهی بودند که با رشد همراه شدند و شاخص این گروه افزایش هفتگی 6.9 درصدی را ثبت کرد. این گروه نیز طی سال گذشته بیشترین آسیب را از تحریم‌های یک جانبه پذیرا بود.

    از دیگر صنایع سبز بورس در هفته منتهی به 19 خرداد می‌توان به گروه خدمات فنی و مهندسی، محصولات چرمی و بانک‌ها اشاره کرد که همگی در زمره گروه‌های ریالی بازار سهام جای می‌گیرند.

    در آن سوی بازار اما صنعت اطلاعات و ارتباطات با تک نماد «های وب» افت 10.5 درصدی را تجربه کرد تا در قعر جدول بازده هفتگی صنایع بورسی قرار گیرد. این سهم روز چهارشنبه مشمول قانون رفع گره معاملاتی شد تا افت روزانه آن به 10 درصد افزایش یابد. پس از آن نیز گروه کاشی و سرامیک بود که در زمره صنایع با بیشترین افت هفتگی قرار گرفت. این گروه طی معاملات هفته منتهی به 19 خرداد افت 7.2 درصد را ثبت کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو