عصر خودرو

رییس سازمان بورس مطرح کرد:

بازار سرمایه نقطه استراتژیک تحقق اقتصاد مقاومتی است

عصر بازار- رییس سازمان بورس، هم سویی عملکرد تمام ارکان بازار سرمایه را مهم ترین عامل برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

بازار سرمایه نقطه استراتژیک تحقق اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در مراسم دیدار نوروزی مدیران بازار سرمایه محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: کارگزاران امین مردم هستند. مردم بدون نگرانی و داشتن دغدغه اموال خود و اختیار معاملات خود را به کارگزاری ها می سپارند. زیرا به فعالیت کارگزاران اعتماد دارند. هم اکنون در بین 500 نهاد مالی بازار سرمایه، اعتمادپذیری کارگزاران در قله قرار دارد. البته این اعتماد باید روز با روز افزایش پیدا کند.
    رییس سازمان بورس خاطرنشان کرد: سال گذشته ، سال سختی برای بورس بود. بهای نفت، فلزات اساسی مانند مس و مواد معدنی دستخوش اتفاقات ناگوار و کاهش های زیادی بود . البته تمام کشورهای پیشرفته اقتصادی، از این کاهش قیمت ها آسیب دیدند. اما بورس های جهانی و منطقه ای در سال گذشته و در سال جاری میلادی همچنان روند نزولی دارند.
    اما بورس ایران رشد قابل توجهی داشته است.
    وی افزود: هم اکنون که در روزهای آغازین سال 95 هستیم، فرصت مناسبی برای اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی برای سال جاری است. بازار سرمایه باید همگام با سایر ارکان اقتصادی کشور، برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اعلام آمادگی کند. توسعه اقتصادی با وحدت ملی و تجهیز منابع اجرایی خواهد شد.
    فطانت اظهار کرد: هم سویی ارکان بازار سرمایه  از مهم ترین راه بردها بازار سرمایه برای تحقق شعار ارزشی امسال است.

    رییس سازمان بورس در ادامه به بیان مدل کارت امتیازی متوازن برای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: سایت های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اولویت های راهبردی اقتصاد مقاومتی از جمله مهم ترین این برنامه ها هستند که باید  در کلیت بازار سرمایه دیده شود و رشد زیرساخت ها نیز با این اقدامات انجام شود.
    وی بیان کرد: توسعه کمی و ارتقا کیفی بازار سرمایه از اهداف مهم این بازار است. از جمله عواملی که میتواند منجر به توسعه دوجانبه بازار شود، عبارت است از افزایش پذیرش شرکت های جدید، افزایش ارزش بازار سهام، بالابردن ارزش معاملات بورس انرژی، رشد بازار مشتقه، افزایش ارزش دارایی و افزایش مدیریت مالی در این بازار.

    فطانت در ادامه گفت: در سال 1394 ، 18 شرکت جدید در بورس پذیرش شدند. 18 هزار میلیارد تومان با ارزش بازار سرمایه افزوده شد و همچنین 31 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش سرمایه صورت گرفت. همچنین 61 هزار میلیارد تومان سرمایه از طریق صندوق های سرمایه گذاری جذب شد.
    او افزود: اسناد خزانه اسلامی نیز در سال 94 توانست عامل ورود سرمایه گذاران خارجی زیادی باشد. برنامه سازمان مبنی بر این است که سرمایه گذاران خارجی بیشتری به سمت این اسناد بیایند، زیرا ریسک این اسناد کمتر است. همچنین انتشار 4 هزار و 700 میلیارد تومان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) انجام شد که به خانه دار شدن 110 هزار نفر کمک می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها