عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

نگاه کوتاه‌مدت سودمحور به بورس آفت است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که نگاه کوتاه مدت به بورس آفتی است که با روح بازار منافات دارد گفت: سرمایه گذاری بلندمدت در بورس موجب می شود تا از طریق سودآوری بنگاهها، سهام شرکتها رشد کرده و سرمایه گذاران متنفع می شوند.

نگاه کوتاه‌مدت سودمحور به بورس آفت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علیرضا زمانی گفت: نگاه کوتاه مدت به بورس برای کسب سود یکی از آفتهای بازار سرمایه در کشور است که با روح این بازار منافات دارد؛ چرا که از بازار سهام معمولا به عنوان بازاری یاد می شود که صنایع و بنگاههای تولیدی در میان و بلندمدت در آن اقدام به تامین مالی می کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: در صورتی که نگاه سهامداران و سرمایه گذاران به بورس میان و بلندمدت باشد، سرمایه های آنها در خدمت تولید قرار می گیرد و از طریق سودآوری بنگاهها سهام آنها رشد کرده و متنفع می شوند.
    وی با اشاره به این که کسانی که نگاه کوتاه مدت به بورس دارند به نوعی به دنبال پاداش آنی هستند اذعان داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات بازار سهام در کشور ما افرادی هستند که دید کوتاه‌مدتی برای کسب سود زیاد در کوتاه مدت دارند.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط نزولی بورس در روزهای گذشته تصریح کرد: نوسانات ذات بورس است و بر این اساس نوسانات و افت و خیزهای فعلی شاخص و سهام در بازار کاملا طبیعی است.
    وی با اشاره به این که بازار سرایه در ماههای سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و شاخص بورس نیز از 60 هزار واحد به 80 هزار واحد صعود کرده است اظهار داشت: روند نوسانی فعلی بورس و شاخص آن طبیعی است و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد بعد از مدتی استراحت و البته صبوری سهامداران و سرمایه گذاران، بازدهی مطلوبی بورس نصیب شان خواهد شد.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر برجام بر معاملات بازار سهام نیز گفت: اثرپذیری صنایع و شرکتها از برجام نیز امری میان و بلندمدت است و با انتشار گزارات سه ماهه شرکتها در ماههای پیش رو می توان تاثیرپذیری آنها را از پیش بینی سود آتی شرکتها دید.
    وی ادامه داد: قیمت جهانی نفت هم یکی از عوامل تاثیرگذار در معاملات بازار و روند شاخص بورس است و هرگونه کاهش و افزایش عرضه جهانی نفت و نیز افت و خیز قیمت آن می تواند در بازار اثرگذار باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه صنعت بانکداری را یکی از صنایعی عنوان کرد که منتظر خبر و اتفاق برای رشد است و در صورت بازگشایی سوئیفت و لغو تحریم ها این صنعت می توان به عنوان صنعتی پیشرو در بورس مطرح شود و بازدهی مناسبی را نسیب سرمایه گذاران خود کند.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها