عصر خودرو

در تازه ترین نظرسنجی کیتکو ثبت شد؛

رای ۸۰ درصدی به رشد بهای طلا

عصر بازار- جدیدترین نظرسنجی کیتکو از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا همچنان طی روزهای آینده به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

رای ۸۰ درصدی به رشد بهای طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 1.6 درصد افزایش به بیش از 1243 دلار رسیده است.

    بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده می تواند تا سطح 1250 دلاری افزایش یابد.

    در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو نیوز 1287 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 1035 نفر معادل 80 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

    همچنین 162 نفر معادل 13 درصد نیز به کاهش قیمت طلا در روزهای آتی رای داده اند و 90 نفر معادل 7 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

    هفته گذشته نیز 603 نفر معادل 60 درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا به روند صعودی ادامه خواهد داد.

    کارشناسان اقتصادی که هفته گذشته به کاهش قیمت طلا رای داده بودند، این هفته با سرمایه گذاران بین المللی همراه شده و پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

    از 36 کارشناس ارشد اقتصادی 15 نفر در نظرسنجی شرکت کرده اند که از این تعداد 9 نفر معادل 60 درصد به افزایش قیمت طلا رای داده است

    از طرفی 4 کارشناس اقتصادی معادل 27 درصد نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا کاهش خواهد یافت و 2 نفر معادل 13 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نمی کند.

    یکی از مهمترین عللی که احتمالا موجب افزایش قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد این است که سرمایه گذاران زیادی بار دیگر به بازار طلا جذب شده اند. به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا و شاخص سهام قرار خواهد داشت.

    این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در روزهای آینده تا سطح 1250 دلاری افزایش یابد. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. بازار طلا طی روزهای آینده منتظر انتشار آمارهای اقتصادی جدیدی در آمریکا منطقه یورو و چین است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها