عصر خودرو

وزیر نفت و گار هند عنوان کرد:

صادرات ۲.۵ میلیون بشکه ای نفت ایران به هند در مارس

عصر بازار- وزیر نفت و گاز هند گفت: ایران در ماه مارس ۲۰۱۶ معادل ۲.۵ میلیون بشکه نفت به هند صادر کرده است.

صادرات ۲.۵ میلیون بشکه ای نفت ایران به هند در مارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، "دارمندرا پرادان" در دیدار با تجار و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: ایران و هند علاوه بر روابط دیپلماتیک، از سطح بالای ارتباطات فرهنگی برخوردارند. ریشه های ارتباط دو ملت بسیار عمیق است و ما با ایرانیان در زبان، فرهنگ و آشپزی شباهت داریم. هند اهمیت زیادی برای ایران قائل است و در سال های گذشته، ملاقات هایی بین وزرا و روسای دو کشور صورت گرفته است. بر این اساس، ماموریت من تقویت تعامل اقتصادی با ایران در حوزه خرید و فروش نفت و گاز تعریف شده است.

    وزیر نفت و گاز هند با اشاره به ملاقات‌های خود با رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزیر نفت گفت: روابط تجاری هند و ایران در سال های گذشته بیشتر معطوف به خرید نفت خام از ایران بوده و با لغو تحریم ها فرصت تازه ای برای توسعه روابط اقتصادی با ایرن فراهم شده است. بر این اساس، یکی از رویکردهای دولت هند در روابط تجاری با دیگر کشور ها، تغییر خطوط قرمز به فرش قرمز برای گسترش سطح روابط است.

    وی تصریح کرد: هند امروز ساختار حقوقی اش را به سطح منطقی رسانده و به نظام مالیاتی یکپارچه و با ثبات رسیده و فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم شده. هم چنین مالیات بر ثروت در هند از 34 به 25 درصد کاهش یافته و هزینه مبادلات در این کشور پایین آمده است، ضمن اینکه این کشور، سریع ترین اقتصاد جهان است و این انتظار وجود دارد که در پنج سال آینده، به بیشترین رشد اقتصادی در جهان برسد. به همین مناسبت، نیاز هند به انرژی در حال افزایش است. هند تا سال 2020 به سومین مصرف کننده انرژی در جهان تبدیل خواهد شد و این انتظار وجود دارد که تا سال 2040 به سطح ایالات متحده آمریکا برسد.

    وزیر نفت و گاز هند با اشاره به اینکه ایران در گذشته دومین کشور صادرکننده  نفت خام به هند بود گفت:در حال حاضر ایران ششمین صادرکننده نفت خام به هند است و امیدواریم به جایگاه سابق خود برگردد. ایران در ماه مارس 2016 معادل 2.5 میلیون بشکه نفت به هند صادر کرده که ارزیابی ما از آن خوب است.

    دارمندرا پرادان با تاکید بر اینکه شرکت های دولتی و خصوصی هند علاقمند به سرمایه گذاری تجار ایرانی در این کشور در حوزه نفت و گازند، گفت: ایران دومین ذخایر گاز طبیعی در جهان را دارد  و شرکت های هندی علاقمند به همکاری در حوزه گاز با ایرانند. از سوی دیگر حوزه هایی مثل کود و صنایع آلومینیوم خواستار گسترش روابط با ایران هستیم. در حال حاضر، بندرچابهار و میدان مشترک گازی فرزاد B فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور است و امیدواریم تجار ایرانی و تجار هندی با تعامل با یکدیگر بتوانند از فرصت های پیش رو استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها