عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری دانا به سهامداران پیش بینی کرد:

انتظار برای نفت ۵۰ دلار

عصر بازار- با توجه به تغییرات سطح کلان اقتصادی، چشم انداز بازار سرمایه و فضای کلی این بازار مثبت است.

انتظار برای نفت ۵۰ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدحسن شمسی مدیرعامل کارگزاری دانا در خصوص روند بازار سرمایه در روزهای اخیر با تاکید بر اینکه فضای کلی بازار به تبع چشم انداز روشن اقتصاد در سال جاری مثبت است، گفت: اتفاق های خوبی افتاده که تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه می گذارد.

    وی به کاهش نرخ سود بانکی اشاره کرد و افزود: کاهش نرخ سود سپرده ها و همچنین کاهش نرخ سود بین بانکی گشایش هایی را در بنگاه های اقتصادی ایجاد و مشکل نقدینگی را برطرف می کند.

    این کارشناس بازار سرمایه فضای کلی بازار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: قیمت های جهانی کالاها به کف رسیده و احتمال رشد وجود دارد، همچنین قیمت نفت هم به احتمال زیاد به بالای 50 دلار می رسد و این اتفاق ها در کنار افق های روشنی که برای اقتصاد کشور ترسیم شده می تواند بازار سرمایه را با رونق پایدار مواجه کند.

    وی در پاسخ به این سوال در خصوص دلایل افت بازار در روزهای گذشته و همچنین کند شدن رشد، گفت: فضاهای مجازی این روزها با عنوان سیگنال فروشی باعث داغ شدن فضای سفته بازی در بازار سرمایه شده اند.

    وی معتقد است این گروه ها با بالا بردن سهام بدون پتانسیل و داغ کرد بازار سهام کم ارزش باعث ایجاد جو هیجانی در بازار سهام می شوند و بخش عمده ای از نوسان های بازار به دلیل این گروه ها است.

    مدیرعامل کارگزاری دانا با اشاره به اینکه سهام با نسبت قیمت به درآمد پایین می تواند گزینه خوبی برای سهامداری باشد، افزود: با توجه به اینکه در ماه های آتی مجامع شرکت ها را پیش رو داریم سهام با سود نقدی بالا و همچنین سهامی که نسبت قیمت به درآمد پایینی دارند می توانند برای سرمایه گذاران گزینه های خوبی باشند.

    وی به سهامداران توصیه کرد: اسیر هیجان و فضای روانی ایجاد شده توسط گروه های مجازی نشوند و به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت در سهام بنیادی با پتانسیل رشد باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها