عصر خودرو

۳هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس فروخته می شود

عصر بازار- مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مقدمات فروش سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه این پالایشگاه مهیا شده است.

۳هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس فروخته می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، احمد ادیب این مطلب را در جریان نشست مشترک با عباس کاظمی معاون وزیر نفت و هیات همراه با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در محل این پالایشگاه بیان کرد.
    وی افزود: با توجه به مشکلات مالی موجود و برای تامین اعتبار برای انجام پروژه ها و تکمیل پالایشگاه، مقدمات فروش اوراق مشارکت تا سقف سه هزار میلیارد ریال را تصویب کردیم؛ همچنین مقدمات برای ورود به بورس انرژی آغاز شده است.
    وی افزود: با تدبیر وزارت نفت و تزریق نقدینگی، تا حدود زیادی از مشکلات برطرف شد اما بدون شک در صورت تحویل به موقع کالا و تامین اعتبار فاز نخست طرح خردادماه وارد مدار می شود.
    مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس بر لزوم حمایت جدی بانک مرکزی بویژه بانک ملت از این طرح ملی، تاکید کرد و گفت: زمان سررسید بیشتر تسهیلات اخذ شده یک سال پس از راه اندازی کل پالایشگاه خواهد بود.
    ادیب با بیان اینکه با افتتاح فاز یک پالایشگاه خلیج فارس روزانه ١٢ میلیون بشکه به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده می شود، گفت: با توجه به اینکه کل تولید بنزین در پالایشگاه های کشور در مجموع حدود 65 میلیون لیتر در روز است، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تنهایی می تواند برابر با60 درصد تولید کل پالایشگاه های کشور بنزین تولید کند.
    وی از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح را استفاده ٧۰ درصدی از توان مهندسان داخلی و تحقق سهم ٦٢ درصدی در تامین کالا و تجهیزات توسط سازندگان داخلی و به کارگیری ١۰۰ درصدی از توان متخصصان و پیمانکاران داخلی در حوزه اجرا و راه اندازی اعلام کرد.
    مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: مهمترین آثار اجرای این طرح، دستیابی به بالاترین سهم تولید فرآورده های نفتی پس از انقلاب در عین تحقق خودکفایی، افزایش شاخص تولید ناخالص داخلی کشور، تبدیل ایران به قطب تولید و صادرات بنزین یورو٤، زمینه سازی حضور قدرتمندتر ایران در بازار بانکرینگ منطقه و بهبود شاخص های محیط زیست و کنترل آلایندگی های صنعتی خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو