عصر خودرو

سفیر ایتالیا در تهران خبر داد

اعلام آمادگی چند شرکت بزرگ ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران

عصر بازار- سفیر ایتالیا در تهران در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از آمادگی چند شرکت بزرگ ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی ایران خبر داد.

اعلام آمادگی چند شرکت بزرگ ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مائورو کنچاتوری در دیدار با ولی‌ا... افخمی‌راد با بیان این مطلب افزود:‌ 24 فروردین ماه هیاتی اقتصادی از این شرکت‌ها راهی ایران خواهد شد تا قراردادهای نهایی را با طرف‌های ایرانی در پروژه‌های مختلف به امضاء‌ برسانند.

    وی گفت‌:‌ ما با این کار خود به دنیا یک پیام روشن می‌دهیم که وارد مرحله اجرایی در همکاری‌های مشترک اقتصادی با ایران رسیده‌ایم.

    سفیر ایتالیا در تهران افزود:‌ در همین راستا نمایندگان شرکت‌های بیمه و بانک ایتالیا نیز در این سفر حضور دارند و تمام کسانی که هیات ایتالیایی را تشکیل می‌دهند به پروژه‌های موجود در ایران اشراف کامل دارند.

    وی در ادامه با اشاره به مذاکرت و گفت‌وگوها در یک سال گذشته میان مسئولان عالی دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی گفت:‌ زمان اجرا فرا رسیده است و ما بی صبرانه منتظر شروع کار با طرف‌های ایرانی هستیم.

    ولی‌ا...‌ افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حرکت‌های رو به جلو فعالان اقتصادی دو کشور برای شروع اقدامات اجرایی، گفت:‌ سازمان توسعه تجارت به عنوان تسریع‌کننده امر تجارت در ایران، از هیچ کمکی در راستای گسترش روابط اقتصادی با ایتالیا دریغ نخواهد کرد.

    وی گفت:‌ زمان اجرا فرا رسیده است و ما نیز در دیدارهای مختلف بر این نکته تاکید داریم که باید از معرفی شرکت‌ها و توانمندی‌ها و در نهایت امضاء تفاهم‌نامه‌ها فاصله گرفت و وارد مرحله اجرا و عمل و به قراردادها شد.

    رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه گفت:‌ اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز می‌تواند نقش خوبی برای تحقق این امر و برقراری ارتباط میان شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی در زمان حضور طرف مقابل در ایران برعهده بگیرد.

    وی گفت:‌ دولت ایران خواهان فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی در ساخت و آبادانی کشور است و از این رو سازمان توسعه تجارت از شرکت‌های ایرانی که در این مسیر قدم می‌گذارند، حمایت‌ لازم را خواهد کرد.

    در ادامه این نشست، دو طرف به برنامه‌ریزی و نحوه تشکیل میزهای کاری برای حضور هیات اقتصادی ایتالیا پرداختند.

    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، ایتالیا رکورددار اعزام بزرگترین هیات تجاری به تهران در سال 94 بوده است؛ این هیات تجاری به ریاست معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا و 360 نفر از فعالان اقتصادی این کشور وارد تهران شد؛ علاوه براین در سال گذشته چندین هیات تجاری دیگر ایتالیایی نیز از سوی سازمان توسعه تجارت پذیرش شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها