عصر خودرو

هند در پی افزایش امنیت انرژی در همکاری با ایران

برنامه هند برای گسترش مناسب تجاری با ایران

عصر بازار- وزیر نفت هند اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا با افزایش همکاری‌ تجاری با ایران امنیت انرژی خود را افزایش دهد.

برنامه هند برای گسترش مناسب تجاری با ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دهارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند طی سفری 4 روزه به ایران و امارات قصد دارد، تا با تقویت مناسبات تجاری این کشور با دو کشور مقصد امنیت این کشور در حوزه تامین انرژی را افزایش دهد.

    این وزیر هندی سفر خود را به ایران از فردا آغاز خواهد کرد و پس از ایران به امارات خواهد رفت.

    این وزیر هند از جمله برنامه‌های پرادهان در سفر به ایران ایجاد فرصت برای شرکت‌های دولتی هندی در راستای ایجاد واحدهای تولیدی پتروشیمی و همچنین تولید کود در منطقه آزاد اقتصادی چابهار خواهد بود.

    این مقام هندی با مقامات ایرانی و همچنین روسای بانک مرکزی ایران دیدار خواهد کرد. به دلیل نزدیکی جغرافیایی هند به ایران این کشور تمایل دارد، تا به جای تامین‌کنندگان نفت آفریقایی خود نفت بیشتری از ایران دریافت کند.

    از سوی دیگر این وزیر هندی در سفر خود به ایران قصد دارد تا از طریق توافق با مقامات ایرانی شرایط پرداخت نفت وارداتی از ایران را تسهیل کند.

    در حال حاضر هند 45 درصد از هزینه نفت وارداتی از ایران را به روپیه پرداخت می‌کند و مابقی این هزینه نیز به یورو پرداخت خواهد شد که برای این منظور باید یک شبکه بانکی ایجاد شود.

    هند قصد دارد، با افزایش همکاری خود در حوزه‌های نفتی، پتروشیمی و تولید کود مناسبات تجاری خود با ایران را افزایش داده و از این طریق امنیت خود در حوزه تامین انرژی را افزایش دهد.

    دهارمندرا پرادهان وزیر نفت هند روز 11 آوریل ایران را به مقصد امارات ترک خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها