عصر خودرو

رشد ۴۴ درصدی حجم و ارزش معاملات هفتگی بازار اول فرابورس

عصر بازار- در هفته سوم سال ۹۵ علاوه بر رشد ۴۴ درصدی حجم و ارزش معاملات بازار اول، ارزش بازار فرابورس نیز با افزایش مواجه شد.

رشد ۴۴ درصدی حجم و ارزش معاملات هفتگی بازار اول فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، هفته سوم فروردین ماه با صدر نشینی گروه فلزات اساسی و پس از آن گروههای عرضه برق، گاز و بخار و همچنین انبوه‌سازی و مسکن در معاملات بازار فرابورس به پایان رسید.
    در این مدت، گروه فلزات اساسی با معاملاتی به ارزش 603 میلیارد ریال و سهم 19 درصدی در رتبه نخست قرار گرفت و 2 گروه بعدی به ترتیب سهم 14 و 10 درصدی از معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.
    در 5 روز معاملاتی منتهی به 18 فروردین ماه، یک میلیارد و 561 میلیون ورقه بهادار در فرابورس داد و ستد شد که ارزش آن بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال بود و این وضعیت در قیاس با هفته پیشین، رشد 36 درصدی حجم و افت 30 درصدی ارزش معاملات را نشان می‌دهد.
    در عین حال در بازار اول حجم و ارزش معاملات به میزان 44 درصد افزایش یافت و 190 میلیون ورقه بهادار به ارزش 381 میلیارد ریال مبادله شد. اما در بازار دوم حجم و ارزش معاملات با کاهش همراه شد به طوری که 737 میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل 2 هزار و 418 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
    همچنین حجم معاملات در بازار پایه با رشد 162 درصدی به 610 میلیون ورقه بهادار رسید و ارزش این معاملات با 239 درصد افزایش معادل 762 میلیارد ریال شد؛ ضمن اینکه در این هفته عرضه بلوک  درصدی سهام کنترلی سرمایه گذاری جامی در بازار پایه به ارزش 113 میلیارد ریال در این بازار انجام شد.
    در بازار ابزارهای نوین مالی نیز 24 میلیون اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 473 میلیارد ریال داد و ستد شد که در مقایسه با هفته قبل بیش از 50 درصد رشد داشت.
    در هفته‌ای که گذشت، بیشترین حجم معاملات روزانه به میزان 532 میلیون ورقه در روز چهارشنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم یک هزار و 450 میلیارد ریال در روز یکشنبه به ثبت رسید.
    بر خلاف آیفکس که در روز چهارشنبه با 7 واحد افت نسبت به هفته قبل عدد 807 واحد را ثبت کرد، ارزش بازار فرابورس 432 میلیارد ریال افزایش یافت و به عدد 978 هزار و 51 میلیارد ریال رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها