عصر خودرو

طلای جهانی به سوی رشد هفتگی پیش می‌رود

عصر بازار- طلای جهانی در معاملات روز جاری بخشی از رشد چشمگیر قیمتش در روز پنج شنبه را از دست داد اما به سوی بزرگترین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر پیش می رود.

طلای جهانی به سوی رشد هفتگی پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور به دلیل سودبری معامله گران از افزایش قیمت روز پنج شنبه، 0.4 درصد کاهش یافت و به 1235.50 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته 1.5 درصد رشد کرد و به 1243.50 دلار رسید که بالاترین قیمت دو هفته اخیر بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.1 درصد کاهش، به 1236.20 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با 13.70 دلار افزایش، در 1237.50 دلار بسته شد.

    طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 1.1 درصد رشد قیمت نشان می دهد که بزرگترین رشد قیمت هفتگی از هفته منتهی به چهارم مارس است. صعود طلا در پی انتشار گزارش نشست ماه گذشته کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا روی داد که عدم تمایل مقامات این بانک برای افزایش نرخهای بهره در نشست ماه آوریل را تایید کرد. طبق این گزارش، مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا از رویکرد محتاطانه برای عادی سازی سیاست پولی حمایت می کنند. طلا که دارایی بدون بازده است از پایین ماندن نرخهای بهره نفع برده و در برابر داراییهای رقیب مانند اوراق قرضه می تواند بهتر رقابت کند. این فلز ارزشمند در سه ماهه اول سال 2016 با ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا بیش از 16 درصد رشد قیمت داشت که بزرگترین رشد قیمت سه ماهه در 30 سال اخیر بود.

    بر اساس گزارش رویترز، اکثر بازارهای آسیایی روز جمعه در سطح پایینتری قرار گرفتند در حالیکه ین در برابر دلار آمریکا اندکی عقب نشست. سهام بانکها در بازارهای اروپا و آمریکا در پی انتشار اخبار اخراج کارکنان و کاهش هزینه برنامه ریزی شده از سوی بزرگترین وام دهندگان اروپایی سقوط کرد.

    دلار از هفته گذشته که جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد این بانک در افزایش نرخهای بهره با احتیاط پیش خواهد رفت با ریزش روبرو شد و پس از انتشار گزارش نشست ماه مارس این بانک در روز چهارشنبه، تحت فشارهای فروش بیشتری قرار گرفت. طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند و اُفت دلار معاملات طلا را که به این ارز قیمت گذاری می شود برای خریداران دارنده ارزهای دیگر ارزانتر می کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.04 درصد کاهش، 15.204 دلار معامله شد. هر اونس پلاتین با 0.1 درصد افزایش، به 953.85 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.6 درصد افزایش، 536.65 دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها