عصر خودرو

در دیدار واعظی و نخست وزیر ترکیه اعلام شد؛

تاکید برتوسعه همکاری های بانکی، حمل و نقل و گردشگری بین ایران و ترکیه

عصر بازار- در ادامه ملاقات های «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ترکیه، وی با «احمد داوود اغلو» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

تاکید برتوسعه همکاری های بانکی، حمل و نقل و گردشگری بین ایران و ترکیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، واعظی که به منظور برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در آنکارا حضور دارد، ضمن اشاره به اهم ابعاد و فعالیت های دو کشور در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، تجاری، صنعتی و توریسم اظهار داشت: سفر ماه گذشته نخست وزیر ترکیه به تهران و دیدار با رئیس جمهوری کشورمان و «اسحاق جهانگیری» در گفت و گوهای تهران و آنکارا فصل جدیدی در توسعه مناسبات دو کشور ایجاد شد.

    وی افزود: با رویکرد در روابط و اعمال نوآوری و ابتکار می توانیم سطح روابط اقتصادی دو کشور را ارتقا بخشیم و از ظرفیت های بلااستفاده روابط، حداکثر بهره برداری را به عمل آوریم.
    واعظی در ادامه این دیدار ضمن اهمیت و جایگاه ترکیه در مناسبات دو کشور و همچنین ظرفیت های مهم ایران در تأمین نیازمندی های ترکیه در بخش انرژی و سایر محصولات و تولیدات کشور از طرف ترک دعوت کرد تا در بخش های زیربنایی کشور حضور یافته و سرمایه گذاری نماید.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: با توجه به رویکرد جدید در روابط می توانیم با سرمایه گذاری مشترک و تأسیس صنایع مشترک برای آن دسته از محصولاتی که می توانند در بازار داخلی ایران و ترکیه ورود کنند و قابل صدور به سایر بازارها باشند، اقدامات لازم را انجام دهیم.
    وی همچنین به ضرورت توسعه همکاری های بانکی، حمل و نقل و گردشگری بین دو کشور اشاره کرد و خواستار شد در این دور از اجلاس کمیسیون مشترک بتوانیم موانع بر سر صادرات بخشی از اقلام کالاهای ایران برداریم.
    «داوود اغلو» نیز در این دیدار ضمن استقبال از تسریع در برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک از نتایج و تصمیمات اتخاذ شده در سفر خود به تهران ابراز امیدواری کرد و گفت: دستگاه های اجرایی دو کشور به خصوص بخش خصوصی می توانند ضمن تغییر و تحقق اهداف تعیین شده مردم دو کشور از دستاورد تلاش های دو کشور بهره مند شوند.
    وی همچنین خاطرنشان کرد: ترکیه آمادگی دارد در سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله صنعت گردشگری مشارکت لازم را داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها