عصر خودرو

مسوولان دولتی و بخش خصوصی پاسخ دادند

امسال اقتصاد ایران از پیچ و خم ثبت سفارش عبور می‌کند؟

عصر بازار- تسهیل تجارت یکی از مطالباتی است که فعالان اقتصادی بارها بر اهمیت آن تأکید کرده‌اند. مراحل پر پیچ و خم انجام امور تجاری از مسائلی است که فعالان بخش خصوصی مکررا از آن انتقاد می‌کنند.

امسال اقتصاد ایران از پیچ و خم ثبت سفارش عبور می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در چنین شرایطی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار می‌کند که به دلایلی، در سال آینده ثبت سفارش واردات ضرورتی ندارد. مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک و محسن جلالپور، رئیس اتاق ایران از پابرجا ماندن ثبت سفارش واردات با وجود تغییر شرایط تجاری کشور، انتقاد کردند.

    می‌توان ثبت سفارش را حذف کرد
    ولی‌الله افخمی راد، رئیس سازمان توسعه تجارت نیز در این میزگرد اظهار کرد: «اگر ثبت سفارش یک الزام است و در کشورهای دیگر هم مدنظر قرار می‌گیرد، ما هم آن را بررسی کنیم و ببینیم که باید این کار را انجام بدهیم یا نه. اگر در کشورهای دیگر نیست، ضرورتی ندارد که ما این کار را ادامه دهیم. البته بگویم، علت اینکه این ثبت سفارش به رغم اینکه مکررا گفته می‌شود برداشته شود، هنوز پابرجاست، مقداری به محدودیت‌های ناشی از تحریم و بحث بانکی و موارد مشابه آن برمی‌گردد. مطمئناً در سال آینده که فضای بین‌المللی بهتر خواهد شد، رابطه ما با بانک‌ها یک روال متعارفی برگردد، ضرورتی نخواهد داشت که ما خیلی از موارد مثل ثبت سفارش را داشته باشیم. اینها را می‌توان حذف کرد.»

    می‌توانید مشروح این اظهارات رئیس سازمان توسعه تجارت را در اینجا بخوانید.

    تسهیل تجارت با حذف ثبت سفارش
    اما پس از این، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران  با اشاره به اینکه ثبت سفارش برای آمارگیری مؤثر است و اثر دیگری ندارد، درباره تأثیر حذف احتمالی ثبت سفارش می‌گوید: با این کار فرآیند تجارت تا حدودی تسهیل می‌شود.

    متن کامل اظهارات مسعود خوانساری درباره ثبت سفارش و حذف آن در این لینک در دسترس است.

    ابزار دولتیِ کنترل واردات
    محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات و عضو اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان این موضوع که ثبت سفارش یک ابزار برای کنترل واردات در شرایط خاص است که دولت‌ها حاضر نیستند آن را از دست بدهند، حذف ثبت سفارش را اقدامی در جهت تسهیل تجارت و رفع یکی از موانع کسب و کار توصیف کرد که اتلاف وقت، منابع و هزینه را از بین خواهد برد.

    می‌توانید متن کامل اظهارات رئیس کنفدراسیون صادرات ایران را در این آدرس بخوانید.

    حذف یک سند یا مجوز زائد
    پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران هم درباره حذف ثبت سفارش کالاهای وارداتی گفت: من با حذف ثبت سفارش موافقم چون به اعتقاد من یک سند یا مجوز زائد است.

    متن کامل اظهارات نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره حذف ثبت سفارش کالاهای وارداتی در این آدرس قابل مطالعه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو