عصر خودرو

در آخرین روز معاملاتی هفته:

بانکی ها و خودرویی ها، اروپا را زمین زدند

عصر بازار- بازارهای اروپایی برای چهارمین روز متوالی طی یک هفته گذشته با افت شدید قیمت سهام بانکی ها و شرکت های خودروسازی، روند کاهشی شاخص های اصلی خود را شاهد بودند.

بانکی ها و خودرویی ها، اروپا را زمین زدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، افت قیمت سهام شرکت ها تولید خودرو در اروپا و همچنین کاهش قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی در بازار اروپا کاملا مشهود بود.

    بر اساس این گزارش، بدترین عملکرد را در میان صنایع بازار، شرکت های خدمات مالی و بانکی داشتند که از تاریخ 11 فوریه با افت قیمت سهام این صنایع در بازار ایتالیا، سونامی سقوط دیگر سهام این شرکت ها در بازارهای اروپایی آغاز شد.

    در این میان قیمت سهام شرکت فیات کرایسلر تولید کننده خودروهای بنز، با افت 3.9 درصدی پیشرو در افت قیمت سهام دیگر شرکت ها شد در حالی که این شرکت مجبور به تعدیل نیرو و اخراج 1300 نفر از کارکنان خود شده است.

    این در حالی است که، شاخص استاکس با کاهش 0.8 درصدی رو به رو شده است و شرکت دایلمر و 24 شرکت خودروساز دیگر آخرین روز معاملاتی را با محدودیت نوسان سپری کردند.

    هربرت پروس، مدیر سرمایه گذاری شرکت مدیریت سرمایه گذاری وینا در این خصوص اظهار داشت: بازار دچار یک سری تردیدهای اساسی شده است. یک عده از سهامداران امیدی به افزایش قیمت ها ندارند و از حضور در صف های خرید واهمه دارند. در حالی که به نظر می رسد افزایش قیمت نفت و تصمیم های جدید فدرال رزرو بتواند بازار را در فصل جدید با تغییرات مثبت همراه کند.

    در این بین، در روز معاملاتی گذشته، شاخص های اروپایی به دلیل افزایش قیمت سهام شرکت های بهداشتی و سلامتی با افزایش همراه شده بود و نسبت به 6 هفته گذشته خود، عملکرد مناسبی را از خود به جای گذاشت.

    اما ساعات معاملاتی آخرین روز کاری هفته را در پی افت قیمت سهام صنایع پیشرو ، با روند نزولی همراه کرد.

    در بازارهای اروپایی، شاخص فوتسی لندن افت 0.4 درصدی داشت در حالی که داکس آلمان 0.9 درصد سقوط کرد و کک فرانسه نیز با افت 0.9 درصدی معاملات را به پایان برد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها