عصر خودرو

برنامه تامین مالی امسال گروه سایپا در بورس

عصر بازار- تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق سلف و اجاره در بازار سرمایه، جذب سرمایه خارجی، واگذاری ۸۰۰ میلیارد تومان دارایی های مازاد و تمرکز بر کاهش هزینه ها و تولید محصولات سودده از برنامه های گروه ساپیا در سالجاری است.

برنامه تامین مالی امسال گروه سایپا در بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم،  قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا در امور برنامه ریزی استراتژیک در حاشیه بازدید فعالین بازار سرمایه از این شرکت که روز پنج شنبه برگزار شد گفت: ارزش بازار سایپا در حال حاضر 6300 میلیارد تومان است و این شرکت با 40 هزار نیروی انسانی و 80 شرکت زیرمجموعه و نیز 7 کارخانه در داخل کشور با ظرفیت تولید یک میلیون خودرو و 5 شرکت در خارج از کشور با ظرفیت تولید 82 هزار خودرو در حال فعالیت است.

    قره ای با اشاره به این که بیشترین تولید این شرکت با 803 هزار خودرو مربوط به سال 90 است، در خصوص شرکتهای زیرمجموعه سایپا یادآور شد: 12 شرکت قطعه سازی، 7 شرکت خدمات پس از فروش، 4 شرکت سرمایه گذاری و 3 شرکت پشتیبانی زیرمجموعه های سایپا را تشکیل می دهند و در حال حاضر 660 نماینده فعال در سراسر کشور کار خدمت رسانی به 19 خودروی سواری، 11 خودروی تجاری سنگین و 6 خودروی تجاری سبک تولیدی این شرکت را بر عهده دارند.
    وی با اشاره به این که محصولات شرکت سایپا به 22 کشور و قطعات تولیدی آن به 11 کشور صادر می شود افزود: شرکت سایپا در سال گذشته 805 میلیارد تومان سود را به ثبت رساند و در راستای اصلاح ساختار نیز، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها از 1744 میلیارد تومان به 3927 میلیارد تومان را انجام داد.
    قره ای در ادامه با بیان این که 60 درصد بازار صادرات خودرو کشور در اختیار گروه سایپا است گفت: در شریط پس از اجرایی شدن برجام شاهد رونق تولید در این شرکت هستیم به طوری که متوسط تولید خودرو در اسفندماه پارسال روزانه 1989 دستگاه بوده است که نشان از رشد 139 درصدی تولید در این شرکت دارد؛ بعلاوه این که سهم بازار ساپیا در سال گذشته نیز با افزایش 2.8 درصدی همراه بود.
    وی اضافه کرد: در 5 ماه آخر سال گذشته معادل 139 درصد افزایش تولید در این شرکت انجام شده است و شاهد افزایش 1.5 برابری پیش فروش های این شرکت بوده ایم.
    قره ای اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت سایپا برنامه تولید یک میلیون خودرو را دارد که 50 درصد از آن با استفاده از توان داخلی و 50 درصد دیگر با همکاری شرکای خارجی صورت خواهد گرفت.
    وی در خصوص برنامه های این شرکت در دوران پساتحریم و نیز جذب سرمایه خارجی گفت: برای جذب سرمایه و تکنولوژی خارجی تاکنون بالغ بر 500 میلیون یورو تفاهم نامه امضا شده و بر این اساس تفاهم نامه هایی با شرکتهای مختلف از جمله سیتروئن با چشم انداز صادرات به منطقه خاورمیانه، آفریقا و هند و نیز جذب سرمایه بالغ بر 300 میلیون دلار برای خرید سهام سایپا و تولید خودرو به امضا رسیده است.
    این مقام مسئول در گروه سایپا ادامه داد: همچنین حجم تفاهم نامه های امضا شده با شرکت رنو برای جذب سرمایه حدود 300 میلیون یورو بوده است و طبق مذاکرات صورت گرفته قرار است حجم تولید محصولات در این شرکت افزایش پیدا کند.
    وی در خصوص چرایی همکاری گروه سایپا با خودروسازان چینی تصریح کرد: کشور چین بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان با تولید سالانه 23 میلیون دستگاه است؛ بعلاوه این که بدلیل پیشرفته بودن صنعت خودرو در چین تمام قطعه سازان دنیا در این کشور شعبه دارند.
    قره ای با اشاره به این که کاهش نرخ بهره بانکی موجب کاهش هزینه های تولید خودروسازان می شود، در خصوص اهداف گروه سایپا در سال 95 نیز گفت: صادرات 34 هزار خودرو و 30 میلیون دلار قطعه، افزایش 5.5 درصدی سهم شرکت از تولید خودرو در کشور، تولید 459 هزار دستگاه، 19 هزار میلیارد تومان فروش و نیز تولید سه محصول جدید در برنامه های سال جاری این گروه قرار دارد.
    وی همچنین اذعان داشت: تامین مالی 1000 میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق سلف و اجاره در بازار سرمایه، جذب سرمایه خارجی، واگذاری 800 میلیارد تومان دارایی های مازاد و تمرکز بر کاهش هزینه ها و تولید محصولات سودده از برنامه های گروه ساپیا برای تامین مالی در سالجاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها