عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

نگاه بازار در افق آینده عقلایی تر می شود

عصر بازار- بازار با توجه به شرایط پیش آمده بعد از برجام و کاهش نرخ سود بانکی ، روند صعودی نسبتا خوبی را در پیش گرفت؛ از این به بعد هم اگر نرخ سود بانکی پایین بماند و به روند نزولی خود ادامه دهد، بیشتر می توان امیدوار بود که روند بازار مثبت باشد.

نگاه بازار در افق آینده عقلایی تر می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمد مهدی ناسوتی فرد، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان این مطلب افزود: اصل قضیه، امضای برجام بود که هیجان مثبتی در بازار ایجاد کرد . همچنین  نرخ سود بانکی که به عنوان نرخ بازار موازی پایین آمد، بسیار تاثیرگذار بود .

    وی اظهار داشت:  اگر به هر علتی سود بانکی روند افزایشی به خود بگیرد، می تواند تهدیدی برای بازار محسوب شود ، ولی در نهایت، بعد از رشد دو سه ماهه اخیر، نگاه بازار به واقعیت ها خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه  افزود: به نظر می رسد با سودآوری شرکت ها در ماه های پیش رو و گزارش های سه ماهه، امید به آینده شرکت ها، تعیین کننده روند قیمتی سهام آنها باشد؛ یعنی اگر  روند چند ماه اخیر  را تا حدودی روانی و هیجان ناشی از برجام ببینیم، بازار در افق آینده ، عقلایی تر نگاه می کند تا ببیند اتفاق واقعی به لحاظ سودآوری در چه صنایع و شرکت هایی رخ داده است.

    ناسوتی فرد سپس با اشاره به قیمت نفت و کامودیتی ها به عنوان دیگر عامل بنیادی که بازار همچنان آن را دنبال می کند، گفت:  با توجه به اینکه نفت در ارقام بسیار پایین معامله شد و  بعد دوباره رشد کرد ، در حال حاضر ممکن است فعالان بازار نگاه کنند به اینکه این روند کجا می رود .

    وی افزود: بالاخره در کشوری که بخش عمده فعالیت های اقتصادی آن همچنان در دست دولت است، قیمت نفت به عنوان محرک اقتصادی بسیار تعیین کننده است و اگر روند بخواهد دوباره رو به پایین باشد، این عامل می تواند تهدیدی دوباره برای بازار به شمار رود.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنعت بانکداری و آثار لغو تحریم ها و بازگشایی سوئیفت هم گفت: بانک ها خود را سریع با شرایط وفق می دهند و ممکن است برخی از سهم های صنعت بانکداری خوب شود ، با این حال هنوز نمی توان از آن به عنوان صنعت پیشرو نام برد.

    ناسوتی فرد خاطرنشان کرد: تاثیر مسایلی همچون بازگشایی سوئیفت به اندازه ای نیست که روی سودآوری تاثیر داشته باشد، ولی احتمال اینکه در این شرایط ، یک بانک بیاید و شرایط و بستر خوبی را فراهم کند و از این شرایط سود خوبی ببرد، وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها