عصر خودرو

رویکرد محتاطانه فدرال رزرو موجب رشد طلا شد

عصر بازار- پس از اینکه صورت جلسه آخرین نشست فدرال‌رزرو نشان داد که احتیاط در مورد نرخ بهره آمریکا هنوز وجود دارد، قیمت طلا در روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت اما این رشد به دلیل اوج‌گیری مجدد بازارهای سهام چندان زیاد نبود.

رویکرد محتاطانه فدرال رزرو موجب رشد طلا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، صورتجلسه نشست 15-16 مارس فدرال‌رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد سیاستگذاران در خصوص نیاز به افزایش نرخ بهره در ماه آوریل با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند، هر چند همگی در این مورد اتفاق نظر دارند که برای مواجهه با خطرات ناشی از کندی اقتصاد جهانی باید رویکردی محتاطانه را اتخاذ کرد.

    سیاستگذاران در نشست ماه گذشته فدرال رزرو خبر از دو مرتبه افزایش نرخ بهره در سال 2016 داده بودند اما زمان‌بندی افزایش نرخ بهره هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
       
    هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 0.4 درصد هزار 229 دلار و 10 سنت معامله شد. این در حالی است که طلا در سه ماهه نخست سال جاری و به دلیل گمانه‌زنی‌ها در خصوص تاخیر در زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو با رشدی 16 درصدی مواجه شده است.

    جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: « صعود طلا به عنوان بهبود ریسک‌پذیری در نظر گرفته شده و تقاضای طلا را نادیده گرفته است. با وجود این کساد در بازار محدود شده است. هر چقدر افزایش نرخ بهره بیشتر به تعویق بیفتد این موضوع برای طلا بهتر خواهد بود.‌»
       
    طلا به افزایش نرخ بهره بسیار حساس بوده چرا که هزینه‌ فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را افزایش می‌دهد. رابرت کاپلان،‌رئیس فدرال‌رزرو دالاس اعلام کرد فدرال‌رزرو باید در خصوص افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت بسیار محتاط و صبور باشد،‌ اما افزایش نرخ بهره باید در یک مسیر پایدار انجام شود.
       
    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا با رشدی 0.51 درصدی در روز چهارشنبه به 819.60 تن رسید که اولین افزایش در نزدیک به دو هفته اخیر بوده است.    
    به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز پنجشنبه دلار با رسیدن به پایین‌ترین ارزش 17 ماه اخیر خود در برابر ین، بعد از انتشار صورتجلسه فدرال‌رزرو همچنان دفاعی باقی مانده است. بازار سهام آسیا بعد از افزایش قیمت نفت و تقویت وال‌استریت با رشد مواجه شد به صورتی که حتی بازار سهام ژاپن با وجود تقویت ین اندکی رشد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها