عصر خودرو

گفت‌وگو با مهدی صفری، سفیر پیشین ایران در چین

کدام محصولات ایرانی در چین مشتری بیشتری دارند؟

پیش‌بینی آینده رابطه تجاری ایران و چین

عصر بازار- سفیر پیشین ایران در چین با پیش‌بینی آینده رابطه تجاری ایران و چین اقلامی را که در چین می‌توانند بازار مناسبی داشته باشند معرفی کرد.

کدام محصولات ایرانی در چین مشتری بیشتری دارند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی صفری در مورد محصولات ایرانی که قابلیت رقابت در بازار چین را دارند،گفت: بهترین اقلامی که ایران می‌تواند به چین صادرات داشته باشد در زمینه فرآورده‌های نفتی است اما باید در زمینه فرآورده‌های شیمیایی، داروهای گیاهی، خشکبار، خرما و صنایع دستی به خصوص فرش دستباف که دارای متقاضی قابل توجهی است، برنامه‌ریزی بهتری در راستای صادراتی داشته باشیم.

    وی ادامه داد: به طور مثال اگر صادرات فرش دستباف ایرانی به چین رونق بگیرد حدود هفت میلیون نفر در کشور می‌توانند از این راه ارتزاق کنند، همچنین در صنعت داروهای گیاهی ارزش افزوده بسیار بالایی برای ایران وجود دارد.

    صفری اضافه کرد: ایران در حالی که بازارهای کوچک منطقه را مدنظر دارد، بد نیست که هدف خود را بازار چین قرار دهد، در حال حاضر صادرات در اقلام خشکبار و صنایع دستی به چین پایین است و فعالیت به صورت سنتی در بازارهای صادراتی نیز بی‌تاثیر نبوده است.

    وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آینده رابطه تجاری دو کشور و این که در صورت کاهش مبادلات ایران و چین کدام صنایع ایران ممکن است متضرر شوند؟ اظهار کرد: به نظر بنده با توجه به آنکه بیشترین موارد صادراتی ایران در حوزه نفت، گاز و فرآورده‌های پتروشیمی است بعید است ایران بازار خود را از دست بدهد و بعید است با توجه به اشتیاق چین برای تجارت و ارتباط با ایران سطح روابط و همکاری‌های تجاری دو کشور کاهش یابد. اما پیشنهاد می‌شود برای آنکه چین بازار ایران را از دست ندهد در ایران سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو