عصر خودرو

به سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد شد؛

فهرست اقلام پیشنهادی ایران برای اعطای تخفیف تعرفه‌ای

عصر بازار- سازمان توسعه تجارت، فهرست پیشنهادی ایران برای اعطای تخفیف تعرفه‌ای در قالب پروتکل طرح تعرفه‌های ترجیحی میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را منتشر کرد.

فهرست اقلام پیشنهادی ایران برای اعطای تخفیف تعرفه‌ای
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، هیات وزیران اواسط اسفندماه به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی فهرست اقلام پیشنهادی ایران برای اعطای ترجیحات تعرفه‌ای به کشورهای عضو پروتکل تعرفه‌های ترجیحی سازمان کنفرانس اسلامی را تصویب کرد.

    این تصمیم در راستای اجرای بند (4) ماده (3) قانون تشریفات (پروتکل) طرح تعرفه‌های ترجیحی برای نظام ترجیحات تجاری میان کشورهای عـضو سازمان کنفرانس اسلامی ( PRETAS ) مصوب1389 صورت گرفته است.

    فهرست اقلام پیشنهادی ایران برای اعطای ترجیحات تعرفه‌ای به کشورهای عضو پروتکل یادشده به شرح جداول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می شود. در جدول تصویب شده 269 ردیف به چشم می‌خورد که 60 ردیف تعرفه‌ای نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

    لایحه پروتکل طرح تعرفه‌های ترجیحی برای نظام ترجیحات تجاری میان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی (PRETAS) بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی در سال 1389 در هیات وزیران به تصویب رسید و سپس در دی ماه همان سال در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به تصویب رسید.

    این پروتکل با اعتقاد به نقش اساسی تجارت در دستیابی به سطح بالاتری از همکاری‌های اقتصادی، گسترش فرصت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری و همچنین بالا بردن سطح رفاه بین کشورهای عضو و تمایل بعضی از کشورهای شرکت کننده برای پیگیری برنامه اختیاری روش کاهش سریع تعرفه‌ها به تصویب رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها