عصر خودرو

بازار سهام روی نقطه تعادل

عقب‌گرد ۲۱۳ واحدی شاخص کل

عصر بازار- بازار سهام امروز پا به پای بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه بورس تهران بود، این در حالی است که بازار در انتظار خبرهای جدید با گام‌های محتاطانه در تالار شیشه‌ای قدم برمی‌دارد.

عقب‌گرد ۲۱۳ واحدی شاخص کل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز، چهارشنبه 18 فروردین ماه 94 با کاهش 213 واحدی به رقم 80 هزار و 752 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 61 واحد افزایش عدد 13 هزار و 801 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 120 واحد کاهش به عدد 92 هزار و 935 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 84 واحدی عدد 56 هزار و 941 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با افت 851 واحدی به رقم 174 هزار و 26 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی عدد 807 واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 103 واحد، همراه اول با 69 واحد و ملی صنایع مس ایران با 56 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل به‌دوش کشیدند.

    در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت سایپا با 64 واحد، بانک اقتصاد نوین با 25 واحد و تاپیکو با 19 واحد افزایش، بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش‌ از 470 میلیارد تومان بالغ شد که از این رقم مبلغ 383 میلیارد تومان مربوط به ارزش معاملات نقد این بازار بود. در عین حال امروز بیش از یک میلیارد و 423 میلیون سهم و اوراق مالی قابل‌معامله طی 120 هزار و 791 نوبت در بورس تهران دادوستد شد.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نساجی بروجرد، بیمه ملت، صکوک اجاره صمگا، صخابر و صایتل، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های قند نقش جهان، پالایش نفت تبریز، سرامیک‌های صنعتی اردکان، پالایش نفت لاوان، بازگشایی شدند.

    به اساس این گزارش،امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات بیش از 35 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی بازارگردان سهم کد به کد شد. در نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان هم امروز بیش از 26 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد و 800 میلیون تومان کد به کد شد. امروز همچنین 16 میلیون سهم حق تقدم صنایع پتروشیمی زنجان، به ارزش 8 میلیارد تومان به کدهای تابعه سهامدار عمده جابه‌جا شد.

    بر اساس این گزارش امروز بورس تهران پابه‌پای بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری درحالی معاملات پرحجم سهام را در روندی متعادل و طبیعی شاهد بود که روند کلی معاملات حاکی از گام برداشتن محتاطانه معامله‌گران باانگیزه و منتظر بود. معامله‌گرانی که در انتظار انتشار خبرهای امیدوارکننده در کنار رفتن ابرهای تردید در بازار سهام هستند. امروز بازار سهام پرحجم‌ترین معاملات را در گروه خودرویی‌ها، تجهیزاتی‌ها و سپس گروه فلزات اساسی شاهد بود. در عین حال برخی معامله‌گران برخوردار از دیدگاه کوتاه‌مدت‌نگری در بورس حضور در شرکت‌های کوچک و برخی تک‌سهم‌ها را به جای سهام‌داری در گروه‌های بزرگ ترجیح می‌دهند.

    امروز گروه سیمانی‌ها طبق روال هرساله در حالی با خبر افزایش عنقریب قیمت محصولات سیمانی مورد توجه خریداران سهام قرار گرفته که تداوم عرضه سهام از سوی سهامداران حقوقی بی‌پول این گروه، باعث شده تا صف‌های خرید ناپایدار در این شرکت‌ها به‌سرعت متعادل شوند.

    همچنین در گروه‌ خودرویی‌ها نیز گروه سایپا در حالی با افزایش تقاضا روبرو بود که با وجود معامله بیش از 197 میلیون سهم میان معامله‌گران اغلب حقیقی این شرکت، شکل‌گیری صف خرید 39 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز این سهم، قابل توجه بود.

    امروز همچنین در نماد معاملاتی فولاد آلیاژی یزد پس از برجای گذاشتن بیش از 20 درصد بازدهی طی 6 روز معاملاتی اخیر، روند معاملاتی این سهم شاهد معاملاتی متعادل در محدوده صفر تابلو بود. در این شرکت افزایش ظرفیت تولید در کنار شایعه ورود سهامدار خارجی به ترکیب سهامداری آن در کنار تأمین مالی دو بانک بورسی در این شرکت برای تحلیل‌گران بازار قابل‌تأمل است.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام در حالی روی نقطه تعادل همچنان با گام‌های هوشمندانه و محتاط قدم برمی‌دارد که طی هفته آینده گوش‌به‌زنگ برخی خبرها در حوزه بین‌الملل خواهد بود. انتظار برای گشایش اعبتارات اسنادی از طریق سوئیفت، در کنار نشست نفتی اعضای اوپک در 29 فروردین ماه امسال، اصلی‌ترین خبرهایی است که امروز بازار سهام در انتظار آنهاست. در عین حال انتظار برای گرفتن مجوز افزایش نرخ در برخی گروه‌های بورسی از جمله سیمانی‌ها و لبیناتی‌ها و شرکت‌های کاشی و سرامیک باعث شده تا بازار تحلیل‌های متعصبانه‌ای را در خصوص برخی از شرکت‌های این گروه شاهد باشد. این درحالی است که تولید و افزایش ظرفیت تولیدی در کنار افزایش فروش اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده سود و زیان شرکت‌هاست.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام درحالی آخرین روز معاملاتی خود در هفته سوم فروردین ماه 95 را به پایان برد که به نظر می‌رسد طی هفته آینده نیز در دامنه‌ای محدود،‌شاهد نوسانی شدن نماگرهای خود باشد. بازاری که به نظر می‌رسد اصلی‌ترین نقدینگی‌های خود را این روزها در گروه‌های خودرویی و برخی شرکت‌های قطعه‌سازی متمرکز کرده و در انتظار  خبرهای جدید برای بهانه نوسانی شدن قیمت سهام این شرکت‌ها است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو