عصر خودرو

حمایت معکوس دولت از تولیدکنندگان آهن آلات و فولاد

عصر بازار- افزایش تعرفه مواد اولیه تولید فولاد و آهن از ۴ به ۲۰ درصد سبب ایجاد شرایط سخت برای این بخش شده است.

حمایت معکوس دولت از تولیدکنندگان آهن آلات و فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات  با اشاره به ظرفیت متناسب تولید برای پاسخگویی به نیاز داخل افزود : در حالی که افزایش تعرفه مواد اولیه سبب ایجاد مشکل برای تولید کنندگان شده است ، تعرفه محصول آماده تیرآهن و میلگرد با رشد بسیار ناچیز از 20 به 26 درصد رسیده است در حالی که باید به 40 درصد می رسید و نشان دهنده حمایت معکوس دولت از تولیدکنندگان آهن است.
    وی این نوع حمایت را غیرموثر دانست و تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی به معنای حمایت از تولید به نحوی است که نیاز به واردات در کشور وجود نداشته باشد.
    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن ، فولاد و فلزات با اشاره به اینکه دولت در افزایش تعرفه باید تجدید نظر کند ، گفت : آمریکا برای واردات آهن و فولاد از چین تعرفه 250 درصدی تعیین کرده اما آهن الات چین و کره جنوبی با راحت ترین شرایط وارد ایران می شود.
    آزاد با بیان اینکه صنایع فولاد و نورد با تمام ظرفیت کار نمی کند ، ادامه داد : ظرفیت تولید در برخی از این صنایع به یک سوم تا یک دوم کاهش یافته است.
    وی با اشاره به تعطیلی 15 کارخانه نورد و میلگرد در سال گذشته افزود : حمایت از تولید داخل سبب بی نیاز کشور و پویاشدن اقتصاد خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها