عصر خودرو

افزایش موجودی ذخایر بنادر چین، سنگ آهن جهانی را نزولی کرد

عصر بازار- در پی فشار عرضه رو به رشد که موجب رسیدن موجودی ذخایر سنگ آهن بنادر چین به بالاترین سطوح سال جاری شده، قیمت سنگ آهن در معاملات آتی روز چهارشنبه آسیا اندکی افت کرد.

افزایش موجودی ذخایر بنادر چین، سنگ آهن جهانی را نزولی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، بر اساس اظهارات معامله‌گران پس از انبارکردن خریداران چینی در روزهای اخیر که در انتظار افزایش تقاضای فصلی فولاد صورت گرفته، میزان فعالیت‌ها در بازار فیزیکی سنگ‌آهن محدود شده است.

    هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با 0.5 درصد کاهش قیمت 376.50 یوآن (58 دلار) معامله شد. در بورس سنگاپور نیز قیمت هر تن سنگ‌آهن ماه می با 0.7 درصد کاهش به 50 دلار و 80 سنت رسید.

    تحلیلگران در بانک سرمایه‌گذاری ANZ در یادداشتی اعلام کردند: «عرضه سنگ‌آهن داخلی در حال افزایش است و ذخایر بنادر چین در هفته‌های آینده موجودی بیشتری را مشاهده خواهند کرد.»

    صادرات سنگ‌آهن از بندر هدلند استرالیا، بزرگتری بندر مواد خام، به رکورد 39.5 میلیون تنی در ماه مارس رسید. در ماه فوریه، میزان حمل‌ونقل دریایی به بازار بزرگ چین نیز از 29.14 میلیون تن به 32.59 میلیون تن رسید. با وجود تقاضای سنگ‌آهن کارخانه‌های چینی، افزایش ورود محموله‌ها به چین موجب انباشته‌شدن این ماده خام در بنادر کشور خواهد شد.

    بر اساس آمار بدست‌آمده توسط شرکت مشاور استیل‌هوم، موجودی سنگ‌آهن وارداتی در بنادر اصلی چین در اول آوریل به 97 میلیون تن رسیده که بالاترین میزان از آوریل سال 2015 بوده است.

    بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه بدون تغییر 54 دلار معامله شد. شاخص قیمتی سنگ‌آهن در بازه زمانی ژانویه تا مارس رشدی 24 درصدی داشت که بهترین رشد فصلی این کالا از سه‌ماهه اکتبر تا دسامبر 2012 بوده است. در بورس آتی شانگهای نیز هر تن میلگرد ساختمانی با اندکی تغییر 2182 یوآن قیمت داشت که پایین‌تر از سطح 2240 یوآنی (بالاترین مقدار 9 ماه اخیر) ثبت شده در دوم مارس بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها