عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان خبر داد

افزایش خوراک پتروشیمی کاویان در سال ۹۵

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان با اشاره به راه اندازی فازهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی گفت: حجم خوراک دریافتی پتروشیمی کاویان در سال ۹۵ به تدریج افزایش می‌یابد.

افزایش خوراک پتروشیمی کاویان در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال 94 فاز نخست این مجتمع پتروشیمی با ظرفیت خوبی فعالیت داشت،گفت: امسال بر اساس اعلام  متولیان امر در وزارت نفت با افزایش تولید اتان از فازهای 15و16 و همچنین فازهای 17 و18 انتظار می رود به تدریج حجم خوراک دریافتی پتروشیمی کاویان افزایش یابد.

    رمضان اولادی افزود: فاز دوم پتروشیمی کاویان آمادگی کامل را برای دریافت خوراک دارد و تمام زیر ساخت‌های مورد نیاز آماده است، با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده امید است امسال با تمام ظرفیت خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب را تامین کنیم.

    وی ادامه داد: اتیلن ارسالی پتروشیمی کاویان افزون بر پتروشیمی پلیمرکرمانشاه و پتروشیمی ایلام، به چند مجتمع دیگر در مسیر خط لوله تحویل می‌شود و پتروشیمی‌های لرستان و مهاباد نیز از پارسال خوراک مورد نیاز را به طور محدود دریافت کرده و امسال پتروشیمی کردستان نیز خوراک مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

    اولادی تصریح کرد: در صورت تامین کامل خوراک، آمادگی داریم تا اتیلن مورد نیاز سایر مجتمع های پتروشیمی را تامین کنیم.

    به گزارش نیپنا، مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه دو میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان به وسیله خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می‌شود.

    خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای ٩ و 10  و ٤ و ٥ پارس جنوبی دریافت می شود که با راه اندازی فازهای تازه پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی پتروشیمی کاویان افزایش می یابد.

    این گزارش می افزاید: با برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را تبدیل به اتیلن کرده است و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال ساخت با سرمایه گذاری ٨,٥ میلیارد دلار را تامین می کند.

    براساس این گزارش، خط لوله اتیلن غرب قرار است خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو