عصر خودرو

تلاش برای تسهیل ورود شرکت‌های صنعت آب و برق به بازار اوراسیا

عصر بازار- مدیرکل دفتر امور بازرگانی و توسعه پوشش‌های بیمه‌ای شرکت ساتکاب (شرکت ساخت و تهیه کالاهای برق ایران) گفت: ساتکاب با شناسایی و معرفی شرکت‌های صنعت آب و برق، بسترِ ورود آنها به بازارهای صادراتی روسیه و کشورهای اوراسیا را هموار می‌کند.

تلاش برای تسهیل ورود شرکت‌های صنعت آب و برق به بازار اوراسیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «سید عباس جعفری» افزود: توسعه صادرات در عرصه‌های مختلف منجر به رونق اقتصاد و ارزش افزوده‌ به عنوان پشتوانه حضور قوی‌تر در صنایع داخلی و خارجی خواهد شد.

    وی ضمن اشاره به توانمندی‌های مطلوب «صنعت آب و برقِ» ایران، پشتیبانی از صنایع داخلی برای حضور در خارج از مرزها را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: شناسایی شرکت‌های فعال در «صنعت آب و برق» و تلاش جهت انطباق آنها با استانداردهای بین المللی و سطح استانداردهای Gost روسیه، از اهمیت ویژه‌ای برای حضور در خارج از مرزها به‌ویژه روسیه و کشورهای اورسیا دارد.

    جعفری ضمن تاکید بر اهمیت «بازار اوراسیا» برای ایران به‌ویژه در حوزه «صنعت آب و برق» و اقبال خوبِ کالا و خدمات کشورمان در روسیه و دیگر کشورها گفت: ساتکاب با شناسایی و معرفی شرکت‌های فعال در این عرصه که ظرفیت‌های کمی و کیفی مطلوبی را دارا هستند، درصدد است تا با توسعه و استمرار دامنه حضور این شرکت‌ها در کشورهای مذکور، علاوه بر اشتغالزایی بیشتر، درآمدِ بیشتری برای کشورمان نیز به ارمغان آورد.

    مدیرکل دفتر امور بازرگانی و توسعه پوشش‌های بیمه‌ای ساتکاب، تمهیدات اندیشیده شده در زمینه‌های «مشاوره ای»، «بازرگانی»، «بانکی»، «گمرکی» و «بازاریابی» را از جمله اقدم‌های شرکت ساتکاب جهت افزایش حضور کمی و کیفی شرکت‌های فعال در صنعت آب و برق با ظرفیت‌های خوب ذکر کرد.

    جعفری در ادامه،  برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی را فرصتی برای حضور خوبِ فعالان در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع آب و برق دانست و ادامه داد: برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی اوراسیا در تهران نیز از جمله فرصت‌هایی به شمار می‌آید که شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ حاضر در صنعت آب و برق می‌توانند از آن به نفع حضور حداکثری در کشورهای دیگر بهره جویند.

    وی ضمن اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه مذکور به تیرماه سال جاری موکول شده است، افزود: برگزاری این نمایشگاه با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در عالی‌ترین سطوح ممکن، مسلماً می‌تواند به معرفی توانمندی‌های موجود در صنعت آب و برق کمک کند و مبادلات تجاری فیمابین را افزایش دهد.

    به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران که در منطقه جغرافیایی ویژه ای قرار گرفته و به دلیل همسایگی با کشورهای آسیای میانه توانایی همکاری با کشورهای منطقه را دارد، در سال 1395 پیشنهاد ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان این کشور و کمیسیون اقتصادی اتحادیه اوراسیا را مطرح کرد که از سوی اعضای آن مورد استقبال قرار گرفت. پس از آن در مدت دو سال مذاکرات متعدد و ارزیابی کمی و کیفی اقلام و میزان تعرفه ترجیحی آنها، این موافقتنامه در27 اردیبهشت 1397 در شهر آستانه قزاقستان به امضا رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو