عصر خودرو

بالاترین و کمترین ارزش صادرات غیرنفتی در آبان و فروردین ۹۴

عصر بازار- آمارهای اقتصادی ۱۱ ماهه پارسال (منتهی به بهمن) نشان می دهد که از مجموع ۳۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار ارزش صادرات غیرنفتی این دوره زمانی آبان ماه بالاترین و فروردین کمترین سهم را به خود اختصاص دادند .

بالاترین و کمترین ارزش صادرات غیرنفتی در آبان و فروردین ۹۴
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آبان ماه پارسال ارزش صادرات غیرنفتی کشور در 11ماهه منتهی به بهمن ماه به پنج میلیارد و 238 میلیون دلار رسید که در واقع سهم 16 درصدی را از آن خود ساخت؛ همچنین در فروردین 94 نیز با دو میلیارد و 287 میلیون دلار، هفت درصد از سهم صادرات غیرنفتی را به دست آورد.
    ارزش حاصل از صادرات غیرنفتی در آبان ماه در ازای صدور هفت میلیون و 288 هزار تن تحقق یافت؛ با توجه به مجموع وزنی صادرات 11 ماهه پارسال که به رقم 69 میلیون و 355 هزار تن رسید، در این ماه 10.5 درصد از وزن صادرات را به خود اختصاص داد.
    فروردین ماه 94 نیز پنج میلیون و 67 هزار تن کالای کشورمان صادر شده بود که 7.3 درصد از حجم وزنی این دوره است.
    همچنین در ماه های اردیبهشت 94 با سه میلیارد و 306 میلیون دلار و دی ماه با دو میلیارد و 941 میلیون دلار پس از آبان، بالاترین میزان ارزش صادرات غیرنفتی در دوره 11 ماهه سال گذشته تحقق یافت.
    وزن کالای صادراتی در ماه های اردیبهشت و دی 94 به ترتیب هفت میلیون و 541 هزار تن و پنج میلیون و 627 هزار تن ثبت شده است.
    مجموع صادرات غیر نفتی کشورمان در نیمه نخست پارسال از نظر وزن برابر با 37 میلیون و 921 هزار تن و از لحاظ ارزش 16 میلیارد و 467 میلیون دلار به ثبت رسیده بود.
    گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: حجم تجارت خارجی کشور تا 20 اسفندماه 94 برابر با 81 میلیارد و 380 میلیون دلار بود که ، میزان صادرات غیر نفتی کشورمان به رقم 41 میلیارد و 246 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه 93 به میزان 16.3 درصد کاهش داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها