عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

دادوستد ۸۸۰ هزار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا

عصر بازار- طی معاملات هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ معامله گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۵۰ گواهی سپرده کالایی را به ارزشی بیش از ۸۸۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال را بر پایه ۹ دارایی پایه برنج، پسته بادامی و فندقی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز، کشمش و سکه طلا دادوستد کردند؛ سکه طلا صدرنشین معاملات هفته گذشته بود.

دادوستد ۸۸۰ هزار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ در جریان معاملات هفته ای که گذشت، بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در اختیار سکه طلا قرار گرفت تا این دارایی پایه با معامله 880 هزار و 800 گواهی سپرده معامله شده، هفته ای طلایی را پشت سر بگذارد. به این ترتیب با دادوستد این تعداد ورقه بهادار مبتنی بر سکه طلا ارزش 820 میلیارد و 16 میلیون ریالی برای دارایی مذکور به ثبت رسید.

    معامله 451 هزار و 933 گواهی سپرده زعفران نگین نیز ارزش 55.8 میلیارد ریالی را در پی داشت.

    حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال هم به 8336 گواهی سپرده رسید و ارزش بالغ بر 747 میلیون ریالی برای دارایی مذکور رقم خورد.

    معامله گران تعداد 7631 گواهی سپرده برنج طارم را نیز در حالی خریدند که ارزشی بیش از 2.1 میلیارد ریال برای آن ثبت شد تا عطر خوش برنج مازندران این هفته نیز در تالار نقره ای بپیچد.

    974 گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در بازار دست به دست شد تا ارزش این معاملات به رقم 1.6 میلیارد ریال نزدیک شود.

    در هفته ای که گذشت تعداد 1000 گواهی سپرده زیره سبز نیز در بازار در حالی مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن از مبلغ 576 میلیون ریال فراتر رفت.

    معامله 160 گواهی سپرده رطب مضافتی و 16 گواهی سپرده کشمش تیزابی نیز از دیگر نتایج معاملاتی هفته گذشته در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران بود. بر پایه داده کاوی آمارهای معاملاتی، ارزش نزدیک به 23 میلیون ریالی و ارزش بالغ بر 3.2 میلیون ریالی به ترتیب برای دو دارایی مذکور رقم خورد.

    برچسب ها