عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

افت بهای سکه در معاملات آتی بورس کالا

عصر بازار- در پی کاهش بهای اونس طلا و همچنین افت نسبی نرخ ارز دیروز (دوشنبه)، قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران با روند نزولی روبه رو شد.

افت بهای سکه در معاملات آتی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته هر چهار رسید بازار آتی سکه با افت نرخ رو به رو شدند؛ به طوری که سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش 0/13 درصدی با نرخ یک میلیون و 15 هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 24 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/13 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون 35 هزار تومان معامله شد و افت 0/24 درصدی را در این روز تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 47 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با کاهش 0/24 درصدی رو به رو شد.

    بر اساس این گزارش، حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز به 5 هزار و 387 و ارزش بیش از 562 میلیار ریال رسید.

    از سویی در بازار نقدی نیز با  وجود این که سکه  در اولین روز کاری هفته جاری با  افزایش قیمت مواجه شد و به کانال یک میلیون و 20 هزار تومان صعود کرد، اما در 2 روز بعد مسیر کاهشی را برای حرکت خود انتخاب کرد. به این ترتیب سکه روز یکشنبه 3هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 17 هزار تومان رسید. دوشنبه نیز در ادامه این روند کاهشی، سکه 2 هزار تومان دیگر کاهش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 15 هزار تومان رسید. این قیمت در حالی به ثبت رسید که سکه دیروز در مقطعی تا قیمت یک میلیون و 13 هزار تومان نیز پایین آمده بود. به گفته فعالان، کاهش بهای سکه در روز دوشنبه بیشتر تحت‌تاثیر افت اونس در بازارهای جهانی بود. افت اونس در بازارهای جهانی(تا بعد از ظهر) در حالی صورت گرفت که برخی معامله‌گران سکه انتظار داشتند قیمت فلز زرد در روز دوشنبه افزایش پیدا کند.

    همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 539، 287 و 193 هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه تغییری نداشت، اما ربع سکه و سکه گرمی یک هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

    از طرفی در بازار جهانی طلا تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی موسسه سی ام ئی اعلام کردند که فدرال رزرو آمریکا به احتمال زیاد در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در 10 سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است، بنابراین انتشار آمارهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا نیز گمانه زنی های مختلفی را درباره نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده به وجود آورده و سرمایه گذاران بین المللی را سرگردان کرده است.

    به نظر می رسد انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا و آمارهای مهم اقتصادی این کشور می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و در نهایت سکه در بازار داخلی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها