عصر خودرو

معاون وزیر صمت خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

عصر بازار- معاون وزیر صمت گفت: با وجود تمام شرایط سخت تحریمی، شاهد رشد ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته بودیم.

افزایش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در نشست بررسی و ارائه بسته پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته هدف‌گذاری برای احیا 1500 واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده بود که توانستیم 1557 واحد راکد را احیا کنیم.

    وی افزود: احیا این تعداد واحد راکد و بازگشت به چرخه تولید، برای 27 هزار نفر شغل به‌وجود آورده است.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به افزایش 143 درصدی قراردادهای واگذاری زمین در سال 1399 اشاره کرد و گفت: این رقم نشان‌گر علاقه و تمایل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای فعالیت تولیدی در درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی علی‌رغم همه مشکلات، تنگناها و تحریم‌های ظالمانه است.

    رسولیان ادامه داد: با وجود تمام شرایط سخت تحریمی، اما شاهد رشد 30 درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال گذشته بودیم.

    وی همچنین در خصوص تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بیان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هزینه شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: 44 هزار طرح ساخت و ساز در حال اجرا به ارزش 3 هزار و 800 میلیارد تومان نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد.

    رسولیان در ادامه یادآور شد: 828 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری در کشور وجود دارد که 48 هزار و 126 واحد صنعتی در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند و همه این واحدها نیز مربوط به 40 ساله اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

    برچسب ها