عصر خودرو

عقب‌نشینی بازارهای سهام در برابر سقوط نفت

عصر بازار- بازارهای سهام آسیا در پی کاهش قیمت نفت خام که سقوط سهام تولیدکنندگان انرژی را بدنبال داشت و ضرر صادرکنندگان ژاپنی از گران شدن قیمت ین، عقب نشستند.

عقب‌نشینی بازارهای سهام در برابر سقوط نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه در توکیو 0.3 درصد کاهش یافت و به 126.12 واحد رسید.

    شاخص نیک‌کی 225 توکیو 1.2 درصد سقوط کرد و در 15786.47 واحد ایستاد و کسپی کره جنوبی با 0.9 درصد اُفت، در 1961.04 واحد قرار گرفت. هانگ سنگ هنگ کنگ 1.6 درصد عقب نشست و به 20162.09 واحد رسید و شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین در 3009.83 واحد ایستاد. شاخص ای اس ایکس استرالیا 0.1 درصد نزول کرد. شاخصهای سهام در سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ پس از تعطیلات روز دوشنبه فعالیتشان را از سرگرفتند. در میان سایر بازارهای منطقه‌ای، شاخصهای سهام در تایوان، سنگاپور و فیلیپین هم در سطح پایینتری قرار گرفتند.

    در وال استریت، شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.3 درصد از ارزش خود را دست داد و در 17737 واحد بسته شد. استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.3 درصد ریزش کرد و به 2066.13 واحد رسید و نزدک کامپوزیت با 0.5 درصد کاهش، در 4891.80 واحد قرار گرفت.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه‌گذاران منطقه‌ای سقوط شاخصهای سهام وال استریت را که در واکنش به ریزش قیمت‌های نفت اتفاق افتاد و باعث شد همه رشد روز جمعه را که حاصل انتشار آمار اشتغال مثبت بود از دست بدهند.

    پس از وعده اخیر بانک مرکزی آمریکا برای افزایش تدریجی و محتاطانه نرخهای بهره، بازارهای سهام تا حدودی ثبات یافته بودند و از پایین‌ترین رکورد دو سال و نیم اخیر که اواسط فوریه ثبت شد صعود کرده بودند اما با نگرانی بازارها نسبت به احتمال عدم توافق تولیدکنندگان بزرگ با طرح فریز سطح تولید، بنظر می‌رسد بهبود نفت به مانع خورده است و قیمتش بیش از هفت درصد در سه روز معامله اخیر کاهش یافته است.

    ریزش بازارهای سهام جهانی در اوایل سال جاری خوش‌بینی تحلیلگران این بازارها را تضعیف کرده به طوریکه در جدیدترین نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند تنها نیمی از حدود 20 بازار بزرگ سهام جهان امسال شاهد رشد خواهند بود. سقوط قیمتهای کالا و استمرار نگرانیها نسبت به ضعیف ماندن تورم مصرفی پس از تصویب تدابیر محرک مالی گسترده از سوی بانکهای مرکزی بزرگ جهان، بسیاری از سرمایه گذاران را در موضع دفاعی قرار داده و در ماههای ژانویه و فوریه بازارها را در وحشت کامل فرو برد. اما مارس به نقطه مثبتی برای بازارهای سهام تبدیل شد و بسیاری از شاخص‌های بزرگ با بهبود قیمت نفت و همچنین تدابیر محرک مالی جدید بانک مرکزی اروپا، بهبود یافتند.

    با این همه کاهش اخیر قیمت نفت به اعتماد سرمایه گذاران لطمه زده است. بهای نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک 21 سنت کاهش یافت و به 35.49 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است در بازار لندن 18 سنت ریزش کرد و به 37.51 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا پس از سقوط چهار درصدی در روز جمعه، دیروز کاهش با 1.09 دلار اُفت، در 35.70 دلار بسته شد که پایینترین قیمت در یک ماه گذشته بود و نفت برنت در لندن با 98 سنت کاهش، در 37.69 دلار قرار گرفته بود.

    در بازارهای ارزی، یورو تغییری نداشت و 1.1297 دلار معامله شد، در حالیکه دلار از 111.495 ین به 110.83 ین کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو