عصر خودرو

رئیس اتاق ایران :

هنگ کنگ نقش پل ارتباطی حمل و نقل کالا بین ایران و چین را داشته باشد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هنگ کنگ در زمینه حمل کالا، ظرفیت بالایی دارد و می تواند پل ارتباطی و پر رفت و آمد ترین مسیر حمل ونقل کالا بین ایران و چین باشد.

هنگ کنگ نقش پل ارتباطی حمل و نقل کالا بین ایران و چین را داشته باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، محسن جلال پور صبح دوشنبه در دیدار مدیر کمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ کنگ اظهار داشت : فراهم سازی تسهیلات لازم برای چهار محور اصلی رفت و آمد تجار، حمل ونقل کالا، انتقال پول و امور بانکی و بیمه ای، انتقال خدمات و انجام امور خدماتی بین دو کشور از سیاست های اتاق برای تعامل خود با دیگر کشورها است.

    جلال پور افزود: ظرفیت و توانمندی کشورها در این چهار محور اصلی موجب می شود تا با آنها مبادله و معامله های خود را رقم بزنیم که با هنگ کنگ در سه یا چهار محور اصلی امکان برقراری روابط مستحکم و پایدار وجود دارد.
    رئیس اتاق ایران اضافه کرد : بازار مالی و بورس هنگ کنگ در منطقه آسیا و همچنین نیاز ایران به سرمایه گذاری می تواند زمینه ای برای بهره گیری از این ظرفیت هنگ کنگ باشد.
    وی افزود: مشکلاتی در زمینه اعتبار اسنادی بین بازرگانان دو کشور وجود دارد که تاسیس یک مرکز داوری مشترک برای حل مشکلات مفید است.
    جلال پور تاکید کرد: علاقه مندی تجار دو کشور و با حل مشکلات اعتبارات اسنادی و گسترش خطوط حمل ونقل هوایی امکان همکاری های مشترک برای فعالان اقتصادی دو کشور وجود دارد.
    رئیس اتاق ایران افزود: امروز در دوره جدید همکاری با ایران، فعالیت مشترک در کشورهای دیگر یا منطقه حوزه قابل توجهی است که نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی وسایر کشورها محسوب خواهد شد.
    برپایه این گزارش، اندرو ولز معاون اتاق بازرگانی هنگ کنگ نیز در این دیدار تاکید کرد: اتاق های بازرگانی دو کشور نقش مهمی در گسترش همکاری های اقتصادی دارند.
    مدیر کمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ کنگ گفت: ایران را به عنوان یک شریک با توانمندی و ظرفیت بالا برای کار مشترک در آینده به حساب می آید و هنگ کنگ هم دروازه ای برای ورود به بازار شرق آسیا است.
    ولز اظهار داشت : هیات تجاری این کشور پس از رفع تحریم ها به ایران آمده اند تا زمینه ای را برای گسترش و پیشرفت همکاری های اقتصادی دو کشور فراهم سازند .
    وی افزود: گفت وگو ها و نشست های رو در رو تجار و بازرگانان دو کشور در معرفی بافت اقتصادی هر دو کشور، شناخت و برقراری ارتباط حائز اهمیت است.
    مدیر کمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ کنگ گفت: اتاق بازرگانی هنگ کنگ متشکل از چند اتاق است که 70 درصد جمعیت کاری این کشور را در بر می گیرد و شرکت های متنوع که 95 درصد آنها اندازه شرکت های کوچک و متوسط دارند و همچنین شعبه ها و نمایندگان شرکت های بین المللی از اعضای اتاق بازرگانی محسوب می شوند.
    وی زمینه های همکاری بین ایران و هنگ کنگ را حمل ونقل، کشاورزی، گردشگری، فرش، خدمات اعلام کرد.
    براساس این گزارش ، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران وچین نیز در نشست تجار دو کشور گفت : موانع مالی و تسهیل دریافت روادید بازرگانان ایران و هنگ کنگ ضروری است تا برطرف شود
    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جمع تجار ایران و هنگ کنگ بر لزوم رفع مشکلات بر سر راه فعالیت بازرگانان ایران در این بازار تاکید کرد.
    به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، نشست تجاری ایران و هنگ کنگ امروز (دوشنبه) با حضور اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین، «اندرو ولز» مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ در محل اتاق ایران برگزار شد.
    فعالان اقتصادی و اعضای دو اتاق نیز در زمینه های منسوجات، فناوری اطلاعات، بانک و بیمه، سرمایه گذاری و تجارت الکترونیک با یکدیگر دیدار و راه کارهای توسعه مناسبات بین دو کشور را بررسی کردند.
    اسدالله عسگراولادی در این نشست گفت: چگونگی آغاز روابط اقتصادی مستحکم و پایدار، فراهم آوردن شرایط تجاری مانند دریافت روادید تجاری برای سفر به هنگ کنگ و برقراری مناسبات بین بانکی برای گشایش اعتبار اسنادی از اولویت اصلی زیرساخت های تجاری بین دو کشور است.
    اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ نیز در این نشست بر اهمیت تداوم ارتباط بعد از مذاکرات رو در رو تاکید کرد و گفت: دیدار فعالان بخش های تجاری و اقتصادی دو کشور و یافتن نقاط مشترک برای توسعه مناسبات، نخستین گام برای ایجاد فعالیت های تجاری بین دو کشور است، اما پیگیری و تعقیب اهداف برای رسیدن به نتیجه قابل لمس، گام بعدی و مهم محسوب می شود.
    وی خبر از مذاکره اعضای اتاق هنگ کنگ با بانک خلق چین داد که برای یافتن راهکاری مطمئن در جهت انجام مناسبات تجاری با ایران صورت گرفت و افزود: هنگ کنگ پس از نیویورک و لندن سومین مرکز مالی دنیا به حساب می آید و انتظار می رود با اتصال این واحد های پولی و بانکی در تسهیل مناسبات تجاری بین دو کشور گام برداشته شود .
    اندرو ولز، دیدار با محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران و اهمیت ارتباط بین اتاق ایران و هنگ کنگ را یادآور شد و گفت: موقعیت ایران در منطقه، امکان صادرات کالاهای چینی به کشورهای حوزه قفقاز و همسایگان ایران را فراهم آورده و اتاق بازرگانی هنگ کنگ، تلاش می کند که این فرصت را به اعضای این اتاق معرفی کند.
    بر اساس این گزارش، صادرات ایران به هنگ کنگ شامل: خشکبار،گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم و پوست، پلیمرها، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیکی و برخی مشتقات پتروشیمی ثبت شده و واردات از هنگ کنگ نیز شامل قطعات رایانه و ماشین های اداری، تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوطه، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، پوشاک، لوازم خانگی و مدارهای الکترونیکی است.
    بیش از 80 درصد از صادرات کشورمان به هنگ کنگ را خشکبار تشکیل می دهد و در سال 1385 برای نخستین بار هنگ کنگ بزرگترین وارد کننده خشکبار از ایران شد.
    هنگ کنگ مرکز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است و بسیاری از کشورها و شرکت ها، مرکز فعالیت های منطقه ای خود را در هنگ کنگ دایر کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها