عصر خودرو

خرید تضمینی ۱۳۶ میلیارد تومان روغن کلزا از چهار استان

عصر بازار- شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: در سال جاری ۱۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا انجام شده است.

خرید تضمینی ۱۳۶ میلیارد تومان روغن کلزا از چهار استان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس و کرمان آغاز شده است که از این چهار استان 18 هزار تن از این محصول خریداری شده است.

    از کل این میزان خرید تضمینی دانه روغنی کلزا، 19 تن در بوشهر، 17 هزار تن در خوزستان، 498 تن در فارس و 354 تن در کرمان خریداری شده است.

    ارزش دانه روغنی کلزای خریداری شده به 136 میلیارد و 300 میلیون تومان است که 50 درصد آن به حساب کلزاکاران واریز شده و مابقی در حال پرداخت است.

    پیش از این اعلام شده بود خرید تضمینی گندم از 11 فروردین‌ماه در کشور آغاز شد و تا آغاز اردیبهشت ماه 300 هزار تن محصول به شرکت بازرگانی دولتی تحویل داده شده است.

    ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است که اسناد گندم‌های خریداری شده در کمترین زمان ممکن پس از ثبت در سامانه، برای پرداخت به بانک عامل ارسال می‌شود.

    خرید تضمینی گندم در سال جدید با قیمت چهار هزار تومان در کشور آغاز شد که برای حمایت از کشاورزان و تضمین تداوم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک به پنج‌هزار تومان افزایش یافت.

    برچسب ها