عصر خودرو

عضو هیات رییسه مجلس:

خواستار برقراری خط اعتباری بانک مرکزی در بازار سرمایه هستیم

عصر بازار- عضو هیئت رئیسه مجلس بر تخصیص یک خط اعتباری از سوی دولت از محل بانک مرکزی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه تأکید کرد.

خواستار برقراری خط اعتباری بانک مرکزی در بازار سرمایه هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علیرضا سلیمی با اشاره به نامه تعدادی از فعالان بازار سرمایه به سران قوا برای بهبود وضعیت بازار و راهکاری خروج از این شرایط اظهار داشت: با توجه به شرایطی که بر بازار سرمایه حاکم شده، ضرورت دارد که دولت برای بهبود وضعیت بازار سرمایه یک ردیف اعتباری از محل بانک مرکزی تخصیص دهد.

    وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار نیازمند مصوبه مجلس است، افزود: دولت برای تخصیص اعتبار جهت بهبود وضعیت بازار سرمایه لایحه بدهد و طبیعی است که مجلس هرگونه همکاری برای این موضوع را با دولت خواهد داشت.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس پیگیر حقوق مردم در حوزه‌های مختلف به خصوص حقوق سهامداران خرد در بورس هست و خواهد بود. چنانچه دولت برای تخصیص اعتبار به منظور بهبود وضعیت این بازار به مجلس لایحه ندهد ما خودمان در مجلس طرحی را برای رفع این مشکل تدوین خواهیم کرد.

    سلیمی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان، موضوع مشکلات سهامداران است، گفت: در نشست اخیر هیئت رئیسه این تصمیم اتخاذ شده که نظرات و پیشنهادات درباره وضعیت بازار بورس و سهام داران خرد در این بازار طی چند روز جمع آوری شود و برای طرح در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ارائه و در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها