عصر خودرو

مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن

تغییر لیدرهای بازار مشکل است

عصر بازار- مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن گفت: حرکت جریان نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر نیز باید دلایل کافی داشته باشد و این مهم خروج پول را از یک صنعت لیدر را سخت‌ می‌کند. به طوری که سرمایه‌گذاران باید کاملا توجیح شوند که دیگر صنعت مورد نظر توان و قابلیت رشد ندارد.

تغییر لیدرهای بازار مشکل است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    حامد ستاک در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار» با اشاره به رشد 19 واحدی امروز شاخص کل بورس، افزود: بازار سرمایه در ادامه روند رو به رشد خود از سال گذشته، همچنان در برخی از گروه‌ها با نوسانات نسبتا شدیدی به راه خود ادامه می‌دهد. در همین حال سایر گروه‌ها حالت ایستایی را تجربه می‌کند.
    وی بیان کرد: با وجود معاملات سهام صنایع گوناگون، حجم و ارزش این معاملات متفاوت است و گروه ابزار پزشکی به واسطه عرضه اولیه شرکتی که نسبت بزرگی در حجم معاملات ندارد، رشد مناسبی داشته است. اما این موضوع را نمی‌توان به کل بازار سرمایه ارتباط داد.
    ستاک همچنین در خصوص گروه خودرو نیز یادآور شد: صنعت خودرو همانطور که  در زمان تحریم بیشترین ضربه را از تحریم‌ها خورد. پس از برداشته شدن تحریم‌ها سریعتر از سایر صنایع با طرف‌های خارجی وارد مذاکره شد. همچنین بازار نیز با توجه به آینده روشنی که برای این صنعت متصور است، روی خوش به آن نشان داد و رشد قابل توجه‌ای داشت.
    به گفته این فعال بازار سرمایه، رشد بیشتر سهام خودرویی‌ها بستگی زیادی به محقق شدن مشارکت‌های خارجی و تامین مالی سرمایه‌گذاران خارجی دارد.
    مدیر معاملات کارگزاری بانک مسکن بحث لیدر شدن گروهی از صنایع در بازار را مربوط به بازارهای کل دنیا دانست و اضافه کرد: نمی‌توان کتمان کرد که این موضوع در بسیاری از مواقع آسیب‌هایی را به همراه دارد. اما حرکت جریان نقدینگی از صنعتی به صنعت دیگر نیز باید دلایل کافی داشته باشد و این مهم خروج پول را از یک صنعت سخت‌ می‌کند. به طوری که سرمایه‌گذاران باید کاملا توجیح شوند که دیگر صنعت مورد نظر توان و قابلیت رشد ندارد.
    به گفته وی، بسیاری از فعالان اقتصادی در سال 95 پیش بینی می‌کنند درآمدهای حاصل از ایجاد ارزش افزوده در صنعت افزایش یافته و پول‌ها از سفته بازی به سمت تولید حرکت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو