عصر خودرو

کدام محصولات در مسیر کاهش نرخ قرار گرفتند؟

نگاهی به فهرست جدید قیمت شیمیایی ها

عصر بازار- مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در فهرست های ۱۶ اسفند سال ۹۴ و ۱۵ فروردین امسال نشان می دهد به جز تعداد محدودی از کالاها، مابقی محصولات روندی افزایشی داشته اند.

نگاهی به فهرست جدید قیمت شیمیایی ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در صدر افزایش قیمت ها «اس بی آر» ها قرار دارند، به طوری که گرید 1502 به میزان 18 درصد و گرید 1712 حدود 17 درصد نسبت به 16 اسفند سال گذشته رشد قیمت داشتند.

    اورتوزایلین، ایزوبوتانول و زایلین مخلوط نیز به ترتیب در رده های بعدی افزایش قیمت محصولات شیمیایی قرار دارند، به طوری که اورتوزایلین 15.3 درصد، ایزوبوتانول 10.4 و زایلین مخلوط 10.2 درصد نسبت به 16 اسفند سال قبل رشد قیمت داشتند.

    در همین حال نرمال بوتانول نیز به میزان 10درصد در اعلام جدید قیمت های پایه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزایش قیمت داشته است. بنزن، محلول آمونیاک و استایرن منومر نیز با افزایش قیمت در سال جدید روبه رو شدند.

    اما کمترین افزایش قیمت محصولات شیمیایی متعلق به دی اتانول آمین با 2.9 درصد رشد بوده است، این کالا از قیمت 2 هزار و 894 تومان به رقم 2 هزار و 978 تومان رسیده است.

    منومر وینیل استات نیز نسبت به 16 اسفند سال گذشته تغییر قیمتی نداشته و همچنان در محدوده 2 هزار و 780 تومان قرار دارد.

    در همین حال تعداد محدودی از کالاها مانند کربنات سدیم سبک، اوره پریل، سودکاستیک، کریستال ملامین و اوره گرانوله نسبت به قیمت های گذشته روندی نزولی را طی کردند.

    بیشترین افت قیمت مربوط به اوره گرانوله با4.2 درصد کاهش است، قیمت این کالا از رقم 696 تومان به 666 تومان رسیده است. همچنین در رده های بعدی افت قیمت کریستال ملامین با 3.3 درصد، سودکاستیک 1.5 و اوره پریل 1.3 درصد افت قرار دارند.

    کمترین افت قیمت نیز نسبت به 16 اسفند سال 94 متعلق به کربنات سدیم سبک با 0.3 درصد افت بوده است، قیمت این کالا از رقم 696 تومان به 695 تومان رسیده است.

    فهرست قیمت های پایه را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها