عصر خودرو

شیرین سازی گاز فازهای ۲۰ و ٢١ تابستان امسال انجام می شود

عصر بازار- سرپرست فازهای ۲۰و ٢١ پارس جنوبی گفت: با ورود نخستین محموله کالاهای تحریمی واحد لخته گیر فازهای ۲۰ و۲۱، شیرین سازی گاز این فازها تابستان امسال انجام می شود.

شیرین سازی گاز فازهای ۲۰ و ٢١ تابستان امسال انجام می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس روز دوشنبه به نقل از علیرضا عبادی افزود: با توجه به اینکه ردیف نخست پالایشگاه فازهای 20و٢١ پارسال تکمیل شده بود، هم اکنون آماده دریافت گاز از فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی است.
    وی اضافه کرد: ردیف دوم شیرین سازی پالایشگاه نیز تحویل تیم راه انداز شده است که انتظار داریم تا پایان فصل بهار این ردیف نیز آماده دریافت گاز ترش شود.
    سرپرست فازهای 20 و ٢١ پارس جنوبی اظهارکرد: میزان شیرین سازی گاز از این فازها در مرحله اول به خوراکی که از فازهای ٦ تا ٨ در اختیار آنها قرار می گیرد، بستگی دارد.
    عبادی درباره ساخت سکوی فاز ٢١ گفت: این سکو تا پایان اردیبهشت ماه امسال تکمیل و آماده حمل به دریا می شود که امیدواریم ابتدای نیمه دوم امسال ارسال گاز از سکوی فاز ٢١ آغاز شود.
    سرپرست فازهای 20و٢١ ادامه داد: ارسال گاز از سکوی فاز 20 نیز براساس برنامه ریزی انجام شده در سه ماهه آخر سال ٩٥ انجام می شود.
    عبادی پیشرفت کلی طرح را ٨٦ درصد اعلام کرد و گفت: اکنون پیشرفت بخش سکوها، خط لوله دریایی، خشکی وحفاری به ترتیب ٨٥، ٨٦، ٨٥ و ٨٩ درصد است.
    وی با بیان این که تا خردادماه امسال ١١ حلقه چاه فاز ٢١ و تیرماه نیز ١١ حلقه چاه فاز 20 تکمیل و آماده تولید می شوند، گفت: هم اکنون واحد 103 ( تثبیت میعانات گازی) تکمیل و تحویل تیم راه انداز شده است.
    عبادی افزود: اولین محموله کالاهای تحریمی واحد لخته گیر، وارد ایران شده است و تا پایان تیرماه نیز بقیه محموله ها وارد کشور می شود.
    طرح توسعه فازهای 20 و ٢١ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و 50 هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه 400 تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو